fredag 10 oktober 2008

Vårt nya fynd!

Nu ska ni få se vad jag talade om i förra inlägget!
Äntligen har vi fått tag i ett vackert och lagom stort skrivbord! Det bästa av allt är att det "kom till oss". Det var sambons chef som frågade honom en dag om det inte var så att jag är intresserad av gamla möbler. Jo det är jag ju! :)
Han hade ett skrivbord som vi kunde få köpa till ett bra pris.
Och här är det nu!



Tänk så fint det kommer att bli i vitt! Detaljer och de svängda benen kommer att komma fram mycket mer. Troligtvis blir det dottern som får ta det.....

Idag har jag fixat för fullt inför festen imorgon. Det ska bli så roligt att ha alla samlade samtidigt! Sent ikväll kommer min yngsta lillebror hit och då hinner jag umgås med honom lite extra innan festen :)

Ha en bra helg nu!
Kram!

21 kommentarer:

carina sa...

vad fint skrivbord,,det kommer att bli jättefint när det blir vitt

Lockas lilla längtan sa...

Verkligen underbart skrivbord! Vilken tur ni hade =o)

Kram Veronica

Mamma C sa...

Vilket skrivbord, verkligen tjusigt.
Kram mamma c

Mrs W sa...

mkt fint skrivbord :-)

Helena/roomservice.blogg.se sa...

Du är så himla flitig och jag vill ha all din energi!

Tiril sa...

Hei !
Lenge siden jeg var her sist, nu er jeg her å ser hva du "sysslar"med,
Flott skrivebord, forstår du vil male det hvitt, det vil bli lekkert.

Leamarlené sa...

Skrivbordet är ju så fint. Har ett likadant som jag målade vitt i sommras. Mitt var rosa då och handtagen trasiga så jag fick köpa nya. Jag är supernöjd med mitt. Kolla in hos mig så får du se hur det blev.
kram, Marlene

Ljuvligt Hemma sa...

Vilket underbart skrivbord!!!

Snäckornas sjö sa...

Först och främst: ett JÄTTEGRATTIS till dig! Missade det med några dagar ser jag...Välkommen till "30-nånting skaran" ;-)

Vilket fint skrivbord, kommer bli kanonsnyggt när det blir vitt! Allting blir snyggare med vitfärg. Visa bild sen!!

Kramar/ M

Nygammalt sa...

Det skrivbordet är så fint, vilken tur att det nästan "ramlade" över er. Kontakter är alltid bra att ha =)

Och du, grattis i efterskott! Vilket kalas!
Kram.

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Vilket fint skrivbord, kommer ju bli ännu finare vitt!

Vad kul med en fest, ha det så härligt!! :)

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Kamomilla sa...

Åh vilken tur! och visst är det härligt när möbler "bara kommer till en"...
Det kommer att bli jättefint, det ser jag redan nu!

husvidhavet sa...

Helt sjukt galet ett likadant skrivbord har jag från svärfar. Du ska få se det när jag målat det klart det är vitt fast fel vitfärg förståss. Men fint är det, lyllos oss!!

Kram Marith

Hem och Lycka sa...

Å vilket fint skrivbord.. kram!

Wilda Stenlyckan sa...

Så fint skrivbord! Vill gärna ha ett liknande!

Kram

Karin Krut sa...

Håhåå 30 vilken ungdom ;) Gratulerar i efterskott på den stora dagen! Skrivbordet kommer att bli kanonfint :) Man måste naturligtvis ta emot det som kommer i ens väg.. det praktiserar jag väldigt ofta ;)
Ha en skön helg
Kram karin

Björk o Äng sa...

Åhh...precis ett sånt som jag var ute efter till mitt sovrum. Lyckades inte få tag i ett och målade därför ett annat gammalt skrivbord i vitt istället. Får väl lägga ut en bild på det i bloggen någon dag... :)

Trevlig helg och hoppas att du hade en kul födelsedagsfest idag.

kram
Camilla

Inspiration i vitt sa...

Hoppas att du får en underbar lördagkväll på din stora dag.
Skrivbordet kommer att bli så fint vitt.
Mitt zinkfat som du undrade över har jag köpt på Dimoda i Karlstad.
Kram på dig/Ingela.

Nostalgi och Rosor/Linda sa...

Jättesött skrivbord... de blir hur romantiskt som helst i vitt..
Kram linda

Leva som jag sa...

wow vilekt fint skrivbord!! Kommer bli så fint i vitt!!
Kramar M

Viola sa...

Hejsan, har precis samma skrivbord som jag nålat om i vitt, lovar dig att det kommer bli så fint och beslagen kommer att framträda så vackert, ha en bra dag, kram VIOLAN