söndag 9 november 2008

Förschdög

Idag är det ju Fars Dag......
Morgonen startades med att barnen ritade teckningar och skrev kort till pappa och sen dukade vi fram frukost innan vi väckte honom. Lilla E tyckte att det passade fint med att sjunga "Ja må han leva" också, haha :)

Senare på dagen passade jag på att baka en sats bullar.
Man kan faktiskt säga att det blev några "bloggbullar"! Jag testade att göra som Ann-Catrin, Fint Hemma tipsade om en gång. Nämligen att bara låta bullarna jäsa en gång för att de skulle bli högre. Formarna jag använde är de jag vann hos Marias kakburk :)
Värsta bloggbullarna va? Hahaha.



Svärfar fick sig också några bullar i farsdag-present :)


Imorgon kommer sotaren hit! Ve och fasa säger jag bara! Mardrömmen för alla med ett vitt hem, eller hur?! Hoppas att det inte blir allt för mycket att städa sen.....
Nu får ni ha en fortsatt bra "försch-dög" som lilla E säger :)
Kram!

25 kommentarer:

latara sa...

Bullarna ser ruskigt goda ut och är fint upphöjda i mitten, alltså funkar A-C:s knep? Måste jag också prova, har tänkt det sedan jag läste hennes bullinlägg, men det har inte blivit av.

Ha det bra!

Kram

lottens vita och gröna sa...

åh vilka fina bullar, säker kanon goda med, bullar är jag inget vidare på, får träna!

varmkram lotten

Tidsmästarinnan sa...

smarriga bloggbullar! Jag gjorde scones till familjefaren här hemma, tyvärr glömde jag bakpulver så det blev väääldigt intressanta scones i första försöket, bara att börja om... men sen slank dom ner i alla fall! :-)

Grattis till vinnaren i din tävling!

Nu får du passa på att kika in hos mig och tävla!

Kram min vän!
Susanne

Tulipa sa...

Ser ju jättegott ut och i snygga prickiga papper!
Kan det bli bättre!
Kram Tulipa

Ullis/Leva på landet sa...

Bullarna ser väldigt goda ut. Här har vi turen att sotaren håller sig i källaren numera. Mannen har gått kurs och får sota själv. Honom kan man ju ha lite pli på. Nu är det bara koll någon gång bara och mest brandsyn.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

My Lovely Things sa...

åh så smaskiga bullarna ser ut..
kram anna

Marit`s vita skrin sa...

Oj vad mumsiga dom där bullarna såg ut.
Vad fint det var med prickiga papper på.
Pricken över i liksom.

Kram kram

Designe sa...

Vilka fina bloggbullar! :) De ser goda ut och fina formar var det oxå! Kram :)

Anna Drott sa...

Jag säger bara: VÄRSTA fina formarna! :)

Kram Anna

Nilla sa...

Så goda bullarna ser ut! Måste prova samma knep nästa gång jag bakar, blir alltså i helgen. Sonen fyller 13 år idag men vi firar honom först nästa helg, han hinner inte innan? :D

Ha det bra!

Kram Nilla

Marie//Tekla Maräng sa...

Gillade formarna till dina härliga bullar.
Trevlig vecka Marie

Millimånsen sa...

Riktigt gulliga prickiga formar, men jag måste nog stoppa äpplen i
och då försvinner nog charmen...
Men tänk inte på oss med viktproblem ..hm.. sucktfia.
Tjingeling

Ljuvligt Hemma sa...

Vilka tjusiga bullar!!! Ska prova Ann-Catrins bullknep nästa gång jag bakar :) Kram kram.

Kamomilla sa...

Mumsiga bullar!

beas barnslikheter sa...

Hihi...bloggbullar...jag vill också baka bullar...ska nog bunkra upp lite ingredienser tills vår lediga fredag. Supermumsiga ju!

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilka bullar - de är ju helt perfekta i formen och allt!! Mina ser alltid ut lite hur som helst men de är väldans goooda :)

Kram Jenny

Anna sa...

Hejsan! Var gärna med och tävla om fina advents tags på min blogg!
Mvh Anna

Hem och Lycka sa...

Å så goda de ser ut, smart knep! Blev jättefint i bakformar. kram

"M" sa...

Det ser gott ut...mmm

Mrs W sa...

Ja det blev super fint med formarna

Philura sa...

Söta formar bullarna hade!. De var säkert väldans goda.

Petra Månström sa...

Åh, vilka söta formar! Jag fick just hem det fina priset jag vann hos Marias Kakburk, så nu ska här bakas i massor!! Kramar

Nygammalt sa...

Vilka bloggbullar! De skulle ha smakat gott med det! ;) Smart knep, det får jag prova om jag mot förmodan skulle baka bullar någon gång.

Kram.

Villa Hemmet sa...

Bullarna ser kanongoda ut.

Vi har turen att ha en noggrann sotare, märks aldrig när han varit här. Hoppas det var likadant för er :-D

kram

MissMagicGirl sa...

Åh, vad gott med hembakade bullar!
Det är alltid så mycket godare än dom man köper :-)