tisdag 4 november 2008

Tisdag

Halloj!
Idag är jag ledig och jag passar på att göra.......ingenting :) Jo, lite plock och städ blir det men inget allvarligare än så!

Jag har en hylla på väggen direkt när man kommer upp för halltrappan. Jag funderar på att flytta ner den till hallen ist..... Meningen med det skulle isf vara att man kunde lägga nycklar och annat krimskrams i lådorna. Nu hamnar det på mikron och köksbänken och det är ju inte särskilt snyggt. Fast om jag känner oss rätt så skulle nog lådorna förbli tomma :)
(Jag har iof mitt i min väska men då blir det att jag ställer hela väskan på bänken...*skäms*)
Hur förvarar ni era nycklar, mobiler mm?




Jag har blivit utmanad av DalaTorpet och Jiovanna!
Utmaningen går ut på att berätta sju sanningar om sig själv.
Ok, då kommer de:
  1. Jag gillar att ha det städat och rent omkring mig. Med en stor familj är det lättare sagt än gjort :) Det leder till att jag plockar, plockar och plockar! Däremot spelar det mig ingen roll hur det ser ut hemma hos andra!

  2. Jag får beslutsångest om jag måste välja mellan flera olika saker till mig själv. Tänk er då en lista med typ 63 olika pizzor......Samma sak kan det vara i butiker (speciellt "billighetsbutiker" med mycket krafs). Jag plockar på mig en massa saker på vägen in och på vägen ut lämnar jag tillbaka hälften :)

  3. Jag är hemmakär. Tycker om att skrota runt hemma och pula lite.

  4. Jag äääälskar choklad och skulle kunna leva på det om det var möjligt !

  5. Jag är en periodare när det gäller att läsa böcker. När jag väl kommer igång slukar jag dem i rasande fart sen är det lugnt ett tag igen.

  6. Jag har en förkärlek för dyra väskor.......
  7. Jag drömmer om att arbeta med inredning, gärna ett eget företag :)

Jag har även fått en utmärkelse! Den fick jag av Malmkakan! Tack snälla du!



Nu tänker jag inte lämna vidare utmaningen och utmärkelsen till någon särskild. Jag kan helt enkelt inte välja eftersom jag vill ge dem till så många. Jag skickar vidare till alla som läser det här! Det är ju tack vare er det är så roligt att blogga :)

Ha en bra dag! Kram!

Har du missat att tävla? Klicka här!

16 kommentarer:

Livets njutning sa...

Ibland är det skönt göra ingenting. :)

Vi har samma problem. Det ligger nycklar, mobiler och småsaker överallt. Puuh! Har tänkt fixa en skål där vi får lägga alla nycklar och smått. Kommer vi göra det? Nja.

Fast det skadar aldrig att pröva sig fram. :)

Ha en skön dag! / Jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättesöt hylla:)

Kram Annica

Eva sa...

Vilken underbar hylla!! :o))

Lallis - liv och leverne sa...

Vad skönta tt vara ledig och göra det man vill:)
Och hyllan är ju ursöt!
och (igen) vad kul att läsa dina 7 svar!
Kram Lallis

Hemma på Landet sa...

Här fick man också läsa lite om damen här inne. Trevligt!

Mina nycklar hänger i ett vitt(såklart) nyckelskåp i hallen. Mobilen har jag på mitt pysselbord, under en hylla.
Fin hylla du visar!:-) Kramis

Marias Kakburk sa...

Tack:) Ja det gör de där lilla xtra:)

Kram på dig!

caroline sa...

Jag gillar din stil. Skitsnygg hylla!
Studentrum i England ger inte mycket till utrymme för egen kreativitet

WhiteVintageDreams sa...

Vad skönt att vara ledig mitt i veckan :). Jag är nog lite tråkig...jag har nycklarna i min kappa :). Mobilen sätter jag på laddning när jag kommer hem.
Jag tycker att det var en smart idé med hyllan :).
Nu har jag länkat till din tävling och blogg( kökshandduk, ljuslyktor & ljus).
Kram

angelo sa...

hej
jag är ny här och hittade till dig och blev sittandes länge och läste o titta på dina inspirerande bilder
titta gärna in hos mig...jag bloggar om målning av möbler o andra små ting =)
kram pia

Villa Hemmet sa...

Hihi, vi slänger våra mobiler o annat tjafs på en byrå i hallen... o letar varje morgon båda två :-D

kram

Angel.Pearls sa...

Jättefina detaljer! Fin vecka//Eva

allt o inget med jeanette sa...

Hyllan är jättefin, söta små lådor.
Prylar i hallen har vi med. Även om man har nyckelskåp hamnar de ändå nånannanstans..
Smart ide av Jenny-livets njutning med en skål. Vi skulle väl få ha en 10 l hink... ;)
Jeanette

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Hyllan är jättesöt! Vi har ett litet skåp/hylla där alla nycklar, mobiler, småkrafs och allt möjligt smått hamnar :)

Kram
Mia

Zizzi sa...

Våra nycklar och mobiler och plånböcker ligger också på micron (inte mina som ligger i tryggt förvar i min väska i hallen). Därför ställde jag dit en liten skål, på micron. Så nu läggs allt i skålen, och det ser mindre stökigt ut!
Kram cissi

Designe sa...

Vilken superfin hylla! Så snyggt att det kommer fram lite rött i det vita! Fina detaljer!
Tack för omtanken om kissen!..hon börjar bli piggare nu! Kram :)

Kamomilla sa...

Vacker hylla.
Vi har fyra stycken nyckelskåp, alla har vi fått i gåva... Nu vill vi helst inte ha fler...