tisdag 25 november 2008

Tisdag

Hej!
Hur har ni det i stugorna? Är ni alldeles insnöade? Helt otroligt hur mycket snö det kom igår! Jag har nog aldrig sopat av så mycket snö från bilen som jag fick göra igår efter jobbet..... Kan ju vara glad att jag hittade bilen iaf, haha.
På hemvägen gick det i snigelfart men lika bra det så att man kommer hem med livet i behåll. Jag körde av vägen en vinter när jag var på väg till jobbet. Bilen fick skrotas och jag kommer aldrig att gilla vintervägar efter det.


Här har det varit lite "sisådär" med bloggtid men jag blir så glad av att ni kikar in här ändå! Tack för det :)

Nu är det dags att göra lite nytta här innan jag ska åka och jobba kväll.
Ha en bra dag!
Kram!

12 kommentarer:

Ett hem på landet sa...

Hi, hi visst är det mysigt med snö, blir så juligt ute då. men det kan ju ställa till med en hel del i trafiken!
KRAM Anna

Villa Krutbruket sa...

Bullarna ser JÄTTE goda ut =) Kram Maria

Hem och Lycka sa...

Vilken tur i oturen du hade den där gången när du körde av vägen! Otäckt med hala väglag.. kram

Wilda Stenlyckan sa...

ohoj.. vad mycket lussekatter du har gjort!! De ser supergoda ut :-)
Ja inte är det alltid roligt i vintertrafiken. Hemskt med din olycka men tur att det gick bra!!
Kram Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Nä jag är inte så förtjust i att åka bil vintertid jag heller. Vi var med om en bilolycka för nåt år sedan hela familjen. Bilen framför oss fick sladd i snömodden och studsade av vägen, in i vägräcket och sedan tillbaka för att träffa oss. Det hjälpte inte att vi körde lagligt eller höll avstånd. DÅ kände jag mig sååå maktlös. SOm tur var klarade vi oss alla bra även om bilen blev totalmos!

Kram Annica

Mamma C sa...

Ja det är inte lätt när snö och halkan sätter in. Men det var tur att det inte hända dig något när du körde av.
Kram mamma C

Kamomilla sa...

jag älskar snö, men då ska det vara minst 5 minusgrader så vägarna hålls torra...Nu var jag inte så glad över snön heller när vi inte fick inredningsreportern hem till oss pga snöstormen... :(

Från A till O med Jenny sa...

Vilken tur att det bara var bilen som skadades och att du klarade dig
SOm du säger det är bättre att ta det lungt och komma fram med livet i behåll
Ha det gott i snön
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Det är mysigt med snö men inte så kul att köra bil. har också kört av vägen ordentligt och kraschat pappas bil en vinter för många år sedan.

Kram Ullis

Marie//Tekla Maräng sa...

Då kan man förstå att du inte gillar vintervägar.
Annars så blir det ljusare och mer inbonat med snö, tycker jag.
Här har snön i vilket fall som helst nästan försvunnit helt.

ha det gott Marie

Marie//Tekla Maräng sa...

Hej

Du har en liten utmärkelse att hämta hos mig om du vill.

Trevlig 1:advent Marie

hvorfor ikke... sa...

Bare send litt snø hit, vi pleier å ha litt på denne tiden, men det er helt bart og mildt...og jeg som liker å gå på ski....så send den hitover;) hehe!
God helg!
smil Torunn