måndag 3 november 2008

Vänskap

Hej!
Idag har vi varit utan internet i stort sett hela dagen. Måste erkänna att vi fick en aning abstinens här :) Tänk vad beroende man är av den här datorn, haha!

Härom dagen fick jag ett så fint kort av min vän. Det står en så vacker text som jag tänkte att ni skulle få läsa.


Systerskap

Ett systerskap är vänskap
på en djupare nivå.
Ibland finns det ett släktband
- annars har man mötts ändå.

Relationen till en syster
är nära och unik.
Hon känner dig så väl
och hon kan din historik.

Med en syster är det lätt
att vara uppriktig och sann
Man kan tala som man tänker
och man förstår varann.

Det känns alltid bra att ses
- så man vill gärna träffas mer...
För det finns så mycket gott
som systerskapet ger.


Visst var det vackert! Jag blir alldeles rörd. Hon sa att hon tyckte att det passade in så bra på oss :) Och det gör det verkligen!
Både igår och ikväll var himlen så vacker! Den gick i rosa och eldiga toner och jag var bara tvungen att fotografera det.
Ett stort träd står mitt i vägen men jag tycker att det gjorde bilden mer dramatisk på något sätt.....


Hoppas ni får en bra kväll!
Själv hoppas jag på att tv´n ska gå igång (som går via internet ) så att vi inte missar Prison Break!
Kram!
Vill ni vara med och Tävla så kan ni göra det här!


16 kommentarer:

Betongänglar sa...

Vilka Underbara bilder - Min syster och jag är helt motsatta varndra säger dom som känner oss...
Men vi känner varandra ut och innan, kan varandras idéer och nycker, utnyttjar varandras egenskaper på ett bra sett tror jag - Träffas väldigt ofta...
Så det är bra att vi har varandra..
Kram/Annelie

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken vacker text om vänskap/systerskap.

Precis så känner jag för mina två bästisar!

Ja, sådär vacker var himlen här i morse oxå. Underbart!!

Kram Annica

Kristina sa...

Så fin text. Vilka bilder, gillar bilderna på det industriella också.
kram Kristina

Fyra årstider ♥ My Lovely Christmas Home sa...

Vilka bilder på trädet. Jag har nog bestämt mig...skiter i pengarna har tar kvalitetstid hemma.
Tänk vad underbart till JUL..
Kram Lotta

Nygammalt sa...

Vilken vän du har! förstår att du blev glad.

Dina kort som du har tagit ute är verkligen fina, riktigt häftiga.
Kram.

Tårtsmulan sa...

Vackert kort och vacker text :)

Härliga kvällsbilder, vilken fantastisk färg!

kram!

Ann-Catrin sa...

Så vackert så vackert!och därtill en så underbar text..vad mer kan ma begära..

ha en fin dag
kram
A-C

Vägen till Drömhuset sa...

åååh vad underbart skrivet, jag fick tårar i ögonen :) har ju tre systrar, och det var på pricken så som jag känner för dem :)

vilka underbara bilder du tagit, älskar när himlen skiftar färg på kvällen :)

var ner i källaren och rensade idag bland allt bråte man har.. och jag hade 3 flyttkartonger med julsaker (hälften är sen jag var liten) jisses! nu är det köpstopp på julfronten! hoppas teven gick igång igår för er, själv satt jag och myste framför simon och tomas. ikväll ska jag jobba, men det känns OK.

ojoj vad jag babblar.

ha det gott gumman :)

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Vilka underbara bilder!
haha, ja man blir helt tokig när internet krånglar...som om världen håller på att gå under känns det :P

Ha en bra dag :)
Kram Therese

Systrarna vitt sa...

Vilka "himelskt" bra bilder du visar. Härlig text, känns träffande för mig och min syster också. Livslång systerskap.
Kram
Marina

Från A till O med Jenny sa...

Jag tycker de korten är jättefina, men sedan jag flyttade från Örebro så har jag haft lite svårare att hitta dem.
Ha det gott
Kram

Marias Kakburk sa...

Tack:)

Jag gillar också när det är enkelt:)!

Kram!

Annas skattkammare sa...

Vilken fin text.. Så gulligt av henne! Jättefina bilder på himlen! Kram /Anna

Eva sa...

Tack! Vad kul att du tipsar om tävlingen! :o)

Lallis - liv och leverne sa...

Men vad mysigt med ett sådant kort:)
Och bilderna som du visar är vackra!
Kram Lallis

Hem och Lycka sa...

Det funkar fint att göra så som du gjorde med länken till min lilla butik, annars var det bara tänkt att länka till tävlingsinlägget och till butiken i ett blogginlägg. Men visst funkar detta också. kram!op