måndag 5 januari 2009

Fånga ljuset!

Så vackert och härligt det är med solens strålar!
Det är riktigt krispigt och iskallt ute men solen framkallar ändå vårkänslor hos mig :)
Jag har en stark vår-längtan redan nu. Så var det förra året också...... Och vi som inte ens har plockat undan julen än, haha.
Jag längtar efter tulpaner på bordet, ett hus som flödar i ljus och att kunna sitta ute i solen utan jacka!

Passade på att fånga ljuset som landar på skåpet i matsalen.....
Grannens kala buskar flödar i solljus :)

Ha en bra dag!
Kram!

7 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Underbart stämningsfullt:)
Ha en fin dag idag.
kram Lallis

Annas skattkammare sa...

Visst är det härligt med solen! Jag njuter faktiskt av kylan just nu.. men det dröjer nog inte länge förrän vårkänslorna kommer här med..
Kram /Anna

Hemma på Landet sa...

Jag längtar också till våren. Solen gör en glad.:-) Kram

Mamma C sa...

Vem längtar inte till våren.
Kram mamma C

Ullis/Leva på landet sa...

Visst får man våkänslor när solen skiner. Längtar också efter ljuset och våren.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Vägen till Drömhuset sa...

hej gumman :) visst är ljuset härligt.. snart är våren här! fick mina första tulpaner på nyårsafton, så fina fortfarande! har städat ut julen, julgranen åker imorgon (läs idag) när jag vaknat efter denna natten på jobbet.. tänk när tulpanerna blommar i trädgården, finns massor att se framemot :)

stor kram sara

Tulipa sa...

Visst njuter man av solen nu!!! Trots kylan så är man tacksam bara man nås av ljuset!
Fin bild du tagit på solen på skåpet!
Kram Tulipa