fredag 30 januari 2009

Igår......

..... var vi i stan för att uträtta ett mycket efterlängtat "ärende".

Efter att vi var klara där gick vi in en sväng på ikea för att köpa lite nödvändigheter. Ni vet, värmeljus och sånt :) Konstigt nog fanns det endast doft-värmeljus så det blev inga ljus den dagen....

Däremot hittade jag ett ex av den eftertraktade hissgardinen "Iris". De verkar vara helt omöjliga att få tag på! Antar att det bara rasslar till när det kommer in nya. Igår fick jag tag i den allra sista gardinen. Jag behöver en till eftersom jag har tänkt ha dem i köket men jag tyckte det var lika bra att köpa den som fanns :)
Än så länge ligger den ouppackad i köket men jag ska sätta upp den idag, tror jag.


På mikron och köksbänken hamnar det alltid en massa saker som nycklar, mobiltelefoner, glasögon osv..... Jag har bla provat att göra i ordning översta lådan till sådana saker men av någon anledning (?????) hamnar de aldrig där i.
Igår köpte vi två vita korgar som jag ställt på mikron.
Min förhoppning är så klart att allt smått ska hamna i dem nu :)




Men vad var det då för "ärende" vi egentligen hade i stan?
Jo vi var på ultraljud!!
Till sommaren får vi tillökning i familjen av den här lilla prinsessan! *Lycka*


Hoppas att ni får en bra helg! Här hoppas jag på friska barn och ordentligt med sömn :)
Kram!

24 kommentarer:

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Grattis!!! Vad härligt med en ny liten familjemedlem!! :)

Så fina saker du hittade, på någon konstig vänster så hamnar saker ofta där de inte ska vara :P

Jag var också på jakt efter hissgardin till lgh i Spanien men de som fanns var antingen för breda eller för smala tyvärr. Men snygga är de!

Kram o ha en fin helg!

Susanne

Hwita Villan sa...

Nämen grattis! Vad härligt med tillökning!

Stor helgkram M

r e b e c k a sa...

Stort grattis till bebisen!! :)
PS. de där korgarna fylls snart till bredden skulle jag gissa... ;)

Karin Krut sa...

Hej där och grattis så himla mycket!! vad härligt med en ny liten bebis i familjen. Prinsessan ser så söt ut på bilden :)
Ha en skön helg
Kram Karin

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Men vad roligt med en liten bäbis..och vilka fina inköp.
Kram Lotta

Vitt är vackert sa...

Grattis till tillökningen!
Vi har också en på jäsning som ska komma ut i början på Juni.

Nä, de där gardinern är inte lätta att få tag i! grattis till det också:)

Ha en bra helg!

Kram Ellinor

Hem och Lycka sa...

Men duu, ååå vad roligt, stort GRATTIS!!!

kram

Snuttan sa...

GRATTIS VAD ROLIGT HÄRLIGT MED TILLÖKNING PÅ SOMMAREN/Kramisar

Åsa sa...

Grattis till tillökningen!!

//Åsa

Vita hjärtan sa...

Men åh vad roligt! Stort Grattis!!!

Ha en bra helg!
Kram Annemari

Hem och Harmoni Marie sa...

Grattis!
Kram Marie

husvidhavet sa...

Grattis så kul ,vilken liten snygging!!
Kram Marith

Linnegården sa...

Grattis till den blivande familjemedlemmen! Vad mysigt ni har! Kram Emma

Lallis - liv och leverne sa...

Åh, grattis till sessan där inne i maggen. Underbart:)
kram Lallis

lottens vita och gröna sa...

oh gumman grattis, vad underbart med en liten sessa!

ha en underbar helg, varmkram lotten

Annas skattkammare sa...

Åhh vad härligt med en liten sessa, grattis! =) Jag har jobbat idag, på BB.. Gissa om man blir sugen när man varit där eller på förlossningen.. hihi..
Jättefina och praktiska saker du köpt! Ska till ikea imorgon, skojsigt! =)
trevlig kväll!
Kram /Anna

Åsa F sa...

Åhh en prinsessa!! Vad gald jag blir!!! Saknar er massor...
Kram Åsa

Zizzi sa...

Grattis! Kul med en ny bebis!
Visst är det konstigt att nycklar och sånt verkar söka sig till microvågsugnar?!?!
Jag har också varit med om att värmeljusen varit slut på IKEA, det var i höstas och visst blir man lite paff?!?
Kram cissi

Kamomilla sa...

Vad roligt att du hittade din gardin, och hoppas korgsystemet fungerar.
Grattis till den lilla sessan som är på kommande! Kan du inte döpa henne till Iris? *skojar*

Underbart! Hoppas du får må bra!!

Ullis/Leva på landet sa...

Grattis! Så kul med tillökning.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Bygatan sa...

Grattis!! Så kul.

Bra idé med korgarna, här har vi samma problem. Du får berätta sen om det funkar;-)

Ha en bra vecka, kram Lena

Anonym sa...

"Hittade" din blogg idag och tycker den är jättefin OCH såg de underbara nyheterna att ni väntar barn, GRATTIS!
Finns ingen finare gåva än ett litet pyre :)

Har själv 2 fina pojkar och en liten tös på 3 månader. Mysigt!
Lycka till med allting och ta väl hand om dig!

Vinterkramar av
Cia

Kerstin sa...

Grattis till bebis, så underbart ljuvligt!!

Avundsjuka hälsningar från kvinnan som är gift med en man som, citat "Hellre får HIV än fler barn". *fniss*

Lilla huset på prärien sa...

Och GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Till en liten tös - sååå mysigt :)

Kram Jenny