fredag 27 februari 2009

Fredag!

Måste erkänna att jag har unnat mig lite väl mycket gott på sista tiden. Härom dagen blev det hallonpaj med vaniljvisp.
Vaddå? Ni kan väl ana pajen där under såsen?



Äntligen är det fredag igen!
Här kommer nog helgen innehålla auktion, renovering och ev en bio med barnen ikväll......

Jag har blivit ordinerad vila och kommer att vara hemma ett tag. Risken finns att jag kommer att klättra på väggarna så i helgen måste jag införskaffa något att pyssla med. Det finns en hel del att ordna med här hemma som tex spackla och slipa men för min del är det bara att glömma just nu!
Får se om det blir lite målning... Vi har ju tex ett skrivbord som ska få sig en omgång. Ja, vi får se....

Ha nu en bra dag!

20 kommentarer:

Lotta sa...

Hej,
ser kanske inte så mycket av hallonpajen, men som älskare av hallonpaj m vaniljvisp, så vet jag vad som finns därunder:) Mums...
Ha en trevlig helg
kram Lotta

S o F sa...

Ja, jag a n a r pajen under all vaniljsås. ;)

(jag brukade också älska vaniljsås så jag förstår precis)

Trevlig Helg!

Kerstin sa...

Oh, livet är väl till för att unna sig? Hallonpaj med vaniljvisp i all ära, men jag föredrar också vaniljvisp med hallonpaj =D

Må så gott, och vila!

Kramar Kerstin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Åh vad gott det där lät då! Hallon är ju min absoluta favorit...tror jag för jordgubbar är ju oxå gott;)

Kram och trevlig helg
Annica

Tulipa sa...

hej!
Jag trodde först det var gröt med mjölk!
*ler*
Ser smaskigt ut!!

Kram Mariette

Systrarna vitt sa...

Ha ha ja mycket sås var det hm gott.
Du får ta det lugnt o återkomma med nya krafter.
Kram
Marina

Marie//Tekla Maräng sa...

Ser att vi har precis samma uppfattning om hur man äter paj med vaniljsås..!
Trevlig helg Marie:)

Vit poesi sa...

Förstår att det är frusterande att man måste vila när man egentligen vill greja :-) Men sitta ner och pyssla med något är väl avkoppling!
Ha en mysig helg
kramen Malin

Adriana sa...

Ser ut som en bra kräm ...
Kyssar

Hemma på Landet sa...

Ta och vila dig nu gumman. Ät lite mer av det där goda.:-) Kram

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Mums älskar efterrätt och fika.
Kram Lotta

Lantligt i stan sa...

Hallonpajen ser jättesmaskig ut! Vila blir det här också ikväll, imorgon blir jobbardag igen för mig. Vilken fin blogg du har, hittade just hit.
Ha en trevlig helg!
Kram Anki

Mamma C sa...

Hallonpaj är mumsigt, är du säker på att du hade någon paj där i :-)
Ta det lite lugnt istället tycker jag. Ha en skön helg.
Kram mamma C

Kamomilla sa...

Det ser ju mums ut!!! Vila nu, inte jobba på för mycket...

Bygatan sa...

Gokväll, fnissade gott åt det där med hallonpajen!

Dörren är egentligen för kort, så den kanske måste skarvas..och då måste den målas. Annars gillar jag färgen jättemycket!

Ha en trevlig kväll, kram Lena

Snuttan sa...

Älskar paj blev nu sugen MMMM.
Ta det nu lungt.

Kram
Åsa

Lallis - liv och leverne sa...

Det ser gott ut!!
Stor kram och ha en fin helg.
/Lallis

Guldkant På Livet sa...

Vilken läcker och fin bild, och ja, pajen finns nog därunder och även om den inte gör det så är det nog gott ändå: ) Mari.

Anci sa...

Hej !

Jag tittade på skrivbordet och det blir säkert jättefint. Jag söker också efter något liknande och det kommer att bli vitt :)

Ta det lugnt och vila upp dig !

Kram

anne sa...

Hej!
Visst annar man hallonen där under all sås :) det är så det ska vara!
Jättefin blogg du har, är här för första gången idag och kikar runt, kommer definitivt tillbaka!
Hälsningar Anne