fredag 6 februari 2009

Nystruket

Tvättmaskinen har snurrat åtskilliga varv med vittvätt de senaste dagarna.
Jag får alltid en viss känsla när jag stryker de gamla örngotten. Det är doften som får mig att minnas när jag som barn var med mormor i tvättstugan och hon manglade lakan!
Nu när jag är gravid doftar det ännu godare och jag har lust att borra ner näsan den nystrukna högen för resten av dagen, haha :)


Nu ska jag räkna ut kvadratmetern i rummet som vår stora dotter ska få sen. Spånskivor ska inhandlas!
Hoppas att ni får en bra start på helgen!


11 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Härligt med nystrken tvätt - nu måste jag gå och tömma maskinerna i källaren...

Kram Maud

HWITA DRÖMMAR sa...

vACKRA ÖRNGOTT! jAG VET VAD DU MENAR, DET ÄR SÅ HÄRLIGT MED NYSTRUKET OCH NYBÄDDAT MED FINA LAKAN OCH GÄRNA MED MONOGRAM OCH SPETS. uNDERBART FINT!!

tREVLIG HELG!

kRAM m

Borta bra men hemma bäst sa...

Mmm...doften av nytvättade, nystrykna gamla örngott är det något visst med :)

Önskar dig en trevlig helg.
Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Förstår vad du menar, älskar också nystruken tvätt!

kram

Anonym sa...

Vilket mysigt barnrum :) // http://blomsterknoppar.blogspot.com

Julia sa...

älskar nystruken tvätt, fats jag har aldrig gjort sånt

Lallis - liv och leverne sa...

det är verkligen härligt. Slätt och doftar gott.:)
Kram Lallis

Mamma C sa...

Här har inte tvättas lakan utan strumpor och kallingar. Det stryks inte, utan tummlas här. Jag saknar en mangel, kommer ihåg sedan man var liten när lakanen var manglade. Ha en skön helg.
Kram mamma C

Kerstin sa...

Visst är nystruken tvätt en av de allra ljuvligaste dofter! Det och nyfödda bebisar! *fortfarande lite avundsjuk* =)

Ha en mysig helg! / Kramar Kerstin

Mitt Nya Vita Hem sa...

Härligt med nystruken tvätt.och nu är det dags att bädda sängen med MANGLADE lakan,ett måste :)

trevlig helg

TheKitchenslut sa...

Härlig blogg du har! =D