tisdag 3 mars 2009

Cravings och konstiga smaklökar

Från att dricka några koppar kaffe om dagen har jag gått till att rygga tillbaka bara av doften.
Det har smakat beskt och allmänt illa men jag har verkligen saknat det.....
Men nu är jag back in the Latte-buisness - Big Time! Hahaha :)

Nu talar vi helt plötsligt om ett begär!
Min lilla specialblandning består av de här pulverpåsarna som ska blandas med vatten och sen häller jag i en stor klunk med mjölk.....

Jag får lägga band på mig så att jag inte häller i mig hela paketet på en gång! Jag skulle nog egentligen tycka att det smakade illa och var alldeles för svagt.
Jag har nog blivit knäpp, tror jag.... I alla fall mina smaklökar :)

19 kommentarer:

anne sa...

Hej!
Men är det inte så att smaklökar och allt annat i kroppen kan bli "bananas" när man är gravid?

Fiiiina inspirationsbilder du lagt upp i inlägget innan - jag vill flytta nu! nu! så jag kan börja fixa i huset!

Hoppas du har en fin dag,
Kram

Lilla huset på prärien sa...

Grattis kära du!! Till graviditet - så mysigt :) Och det där med kaffet - så hade jag också det. Helt plötsligt som "out of the blue" smakade det pyton *ler*

Skönt sen när man kan dricka igen, det piggar ju verkligen upp! Särskilt med en liten chokladbit till :)

Kram Jenny

Annas skattkammare sa...

hihi, ja kroppen kan spela en konstiga spratt.. =) Blir nyfiken på din blandning, jag som älskar latte.. Ha en bra dag! Kram /Anna

Kamomilla sa...

Så kan det gå... Det är bara att föröska hänga med i svängarna! ;)

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Den kaffeburken har jag också stått och hållt i. Jätte fin.
Kram Lotta

annashusidingtuna sa...

Man är absolut inte knäpp för att man har dille på kaffe, det är det många som har fast de inte är gravida.
Men jag är nyfiken på kaffet har inte sett det förut, vart hittar man det?
Kram Anna

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Ja det är lustigt så det kan bli när kroppen helt enkelt inte är sig lik!

Kram Annica

Marie//Tekla Maräng sa...

Tänk att kroppen spelar sådana spratt med en när man är gravid...
Jag käkade blomkål så det knastrade och knapprade om ett och kaffe som jag innan älskade gick bara inte. Inte änns lukten!
Ha det gott Marie:)

Mrs Krumelur sa...

Måste bara få säga vilken underbar kaffeburk!
Får passa på att gratulera till gravidmagen också :-D det är ju så mysigt att vara gravid !!OM man får må bra!
Ja själv höll jag på att kräkas rent ut sagt av kaffedoften men det gick över mot slutet.

Ha det gott!

Kram Mrs Krumelur

Kerstin sa...

*fniss* Vilken knasboll man blir med en bebis i magen! =)

Underbar kaffeburk!

Kramar!

Moderncountry sa...

Hei søte deg!

Oj, grattis med graviditeten!! Neimen, så utrolig moro! Ikke rart kroppen reagerer annerledes, og det er mange som plutselig mister lyst og begjær for kaffe. Ja, og andre saker da. Kroppen er jammen rar. Jeg drakk mye cappucino tifligere men jeg tro jeg fikk en liten overdose, haha..

Håper ellers alt er bra, og så ville jeg takke deg for dine fine ord du gav meg. Det ble jeg kjempeglad for!! Takk!

Ha det så godt!
Varm klem
Aina

Snuttan sa...

HIH ja smaken ändras när man är gravid

Kram

Designe sa...

Åh va mumsigt! Och...va gott det såg ut med hallonpajen där i koppen längre ner! vill ha! :)
Trevlig helg! Kram

Romantiska Hem sa...

GRATTIS MIN VÄN!!! Så skoj!! Kram Petra

Karna sa...

Må ha mine kopper med kaffe jeg også om morgenen...ønsker meg egentlig en kaffemaskin som kan lage det meste av typer kaffe...men det tar så stor plass på disken så jeg lager meg også noen slike pulver varianter innimellom.....

Kos deg med kaffen, og nyt helgen!

"M" sa...

Det kan hända mkt konstigt med smaken när man är gravid....ha det gott

Ullis/Leva på landet sa...

Det brukar ju bli så där ibland när man är med barn. De allra konstigaste begären kan man ju ha,så att dricka latte var ju inte så tokigt.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Livet i träsket sa...

Så är det för mig med! Jag tål inget sött längre, kaffe är uteslutet,underligt!!

Shimmer.nu sa...

Besök vår blogg och var med på vår tävling för att ha chansen att vinna vår hemliga present. Det enda du behöver göra är att svara på vad DU tycker är vårens/sommarens mode.

Glöm inte att besöka vår webbutik: http://www.shimmer.nu. (Där vinsten såklart kommer ifrån)