måndag 13 april 2009

Baka baka en liten kaka.....

Jag kan bli sådär akut sugen på något gott ibland och igår blev jag suktad av en annan bloggerska som hade bakat sockerkaka.
Det var bara till att slänga ihop en egen :)



Igår tog vi fram utemöblerna och satt och njöt i solen. Vilken härlig årstid det här är! Lika bra att ta vara på vartenda sekund nu. Idag verkar det inte bli lika fint men jag ser att solen kikar fram emellanåt. Förhoppningsvis blir det fint mitt på dagen så att vi kan mumsa i oss sista biten av kakan där ute :)

Ha en fin dag! Kram!

18 kommentarer:

Moderncountry sa...

Ååå den ser kjempefin ut!! Helt perfekt jo. Ja, jeg blir også ofte fristet av andre bloggere, senest i går av Mia som skriver "Lille Blanka". Ho hadde for noen dager siden laget en Limepaj, oj oj som jeg siklet :)Printet ut oppskriften med en gang, så den skal jeg prøve.

Håper kaken smakte godt og at du får en riktig solrik og fin dag!

Ps: Takk for din gulliga hilsen!

Klem/Aina

Muffinsmidja sa...

Hejsan. Att äta ute första gången för säsongen är något speciellt. Jag tycker att det smakar så mycket godare ute åxå.
Jag har en morotskaka som jag tog upp ur frysen igår. Den ska vi hugga in på senare. Men inomhus för här regnar det idag.
Kramis Åsa.

Lallis - liv och leverne sa...

Låter helt underbart med "kaksmaskeri" och utomhusvistelse:)
Ja, man får passa på och vilka dagar det har varit:)
Kram Lallis

Kamomilla sa...

Mums. Jag bakar nästan aldrig, njuter bara såhär virtuellt av andra bloggares kakor ;)

BUBBELRUMMET sa...

Vad perfekt den ser ut. Herregud, mina kakor smular alltid när man ska ta ut dem från formen ju :-)

Karin i Villa Grå sa...

Hej vännen!

Åh, här ska det också slängas ihop en sockerkaka! På fredag ska jag och F åka till London och mamma ta över ruljansen här hemma, så nu ska det bakas för fullt så att hon kan muta barnen med socker ;-) Fast sockerkakan ska ätas idag!

Ha ha, "bonna-fruar"! Underbart uttryck! Visst är vi det och visst krävs det ett körkort. Jag har varit helt förbryllad över att jag "fick" det; först härom dagen fattade jag att jag faktiskt fixade det själv, ingen gav det till mig för att vara snäll.

Hur är det med magen? *nyf* Om jag fick bestämma skulle du visa ännu fler magbilder *ler*

Kram!

Karin

home by lina sa...

Åh, vad GOD den ser ut, blir sugen att baka en själv nu! Men det får bli till helgen, nu måste det först förbrännas lite kalorier efter allt ägg- och godisätande =)Lina

Maria sa...

Åh jeg vet akkurat hva du snakker om. ;)
Klem fra kakemonsteret( Maria fra Idekroken)

Tulipa sa...

Man blir baksugen när man ser gott och hembakt...dock lite sent för ett bak nu...tur...

Kram Mariette

me and alice sa...

Mums vad gott det ser ut!
Och vilken vacker bild!!
Kram Susanne

EN INREDOHOLIC sa...

Ååå så gott det såg ut, o vilken fantastiskt vacker bild! SKön vecka på dig. Kram Jannice

anne sa...

Åh så gott med sockerkaka!
Fina tapeter ni tittat på, finns så många vackra att välja på idag, så jag förstår att det är svårt att välja :)

Såg ut som ni haft lika fint väder som oss i helgen, visst är det härligt?
Massa fina blåsippor också, äntligen är våren HÄR!

Kram Anne

Patrik Högberg sa...

Vad mysigt det är när våren tittar fram såhär. Härliga detaljbilder du bjuder på. Ser ut som en väldigt god sockerkaka - den smakade säkert jättegott...

Ljuvligt Hemma sa...

Ser ut att vara en riktigt god sockerkaka & gör mig verkligen sugen på att baka mig en alldeles egen :)

Huset vid ån sa...

Åh, vad fikasugen jag blev...Men det är försent att baka nu...får nöja mig med påskgodiset som finns kvar!! Ha de gott! Kram Therese

Jenny sa...

Precis så där ska livet vara! Njuta av en goood kaka och njuta av vädret! Nu är det verkligen helt underbart :) KRAM!!

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Vit poesi sa...

Visst är det härligt när man kan sitta ute igen, supernice!! Din kaka är verkligen vacker, ser helt skulptural ut :-)

Under en vind sa...

MMmmm...vad gott! Du passar väl på att fylla frysen nu också innan den lill* tittar ut...jag har bakat en hel del men amssor har redan hunnit fikas upp...

Ha det gott, kram!