tisdag 7 april 2009

Tapettankar

På matsalsbordet ligger det några pärmar med tapeter.
Det lutar åt att det blir en fin fondvägg på dotterns nya rum. Resten av väggarna blir nog i en ljus, neutral färg.
Men vad ska man välja då?
Nu kan vi ta ut svängarna lite mer eftersom dottern gärna vill ha lite färg.

Den här tapeten i turkost är så fin men blir nog för dominant och "styrande"......

Den här ljusrosa/beige tapeten med silver-mönster är den det lutar åt mest! Inte för barnslig, ganska neutral men sticker ändå ut. Synd att det ska vara så svårt att fånga effekten på bild.....


Den här rosa tapeten är också fin men kanske lite väl rosa.....

Hmmm....det är inte lätt att välja bland alla fina tapeter som finns!

Jag såg på nätet att Rusta hade några fina tapeter till ett bra pris. De var nästan vita med ett medaljong-mönster i lite skimmer. De tänkte jag att vi kanske kunde tapetsera hela rummet med eftersom de var ganska neutrala. Men nu verkar de inte finnas kvar längre :( Inte på nätet iaf.....

Kom gärna med tips och idéer om ni vet någon fin tapet som skull passa en tioåring :)

11 kommentarer:

Hanna sa...

Jätte fina tapeter.
Personligen tycker jag den i turkost är underbar.
Hanna

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vad kul med tapeter..vi har nästan bar väv.
Kram Lotta

husvidhavet sa...

Jag gillar de rosa med sirverkvistarna på, de var riktigt fina!!
Jag lägger upp alla idéer som jag får ang. tidningarna kanske det passar någon.
Kram Marith

Kamomilla sa...

Åh, det där är ju nog jättesvårt!!!
Lycka till! Vad ni än väljer blir det säkert snyggt!

Mamma C sa...

Den första tapeten har dottern och pojkvän i deras sovrum som fondvägg.
Svårt att välja när allt är så fint.
Kram mamma C

junhe sa...

hej! gillar verklgien den beigha tapeten som sticker ut (som du skriver) och även fast jag gillar turkos, blir nog tapeten för dominant, bättre att ha neutrala tapeter och sedan matcha med färg =)

ha dt gott/ kram junhe

nea i det gula huset sa...

Vilka fina tapeter! Gillar alla tre även om den rosa kanske är lite väl rosa!
Har oxå sett att rusta har lite tapeter som är riktigt fina! Ring till butiken och kolla om den finns kvar..är det meningen att ni ska ha den så finns den det! ;)

Trevlig Påsk!
Kram Nea

Bygatan sa...

Oj va svårt, alla va ju så fina!

Gillar den i turkost eller den efter...

Ha en härlig påsk!
Kram Lena

Karin i Villa Grå sa...

Halloj!

Jag är helt kär i den turkosa tapeten! Har varit sugen på den lääänge, men jag har ju en make som vill ha ett ord med i laget också ;-)

Hur är det med magen? Inte långt kvar nu ju! (Allt är ju relativt, även tid *ler*)

Guess what - jag körde upp idag och det gick hur bra som helst så nu har jag körkort och är vuxen på riktigt! :-D

Kram på dig!

Karin

♥ Mittvitahus ♥ sa...

Jag gillar den turkosa, själv gjorde jag en vägg med den fast i grått i går i köket, men till en 10-åring tycker jag den rosa=) Glad påsk Kram M

home by lina sa...

Hej! Vilka fina och inspirerande bilder du har på din blogg =)Glad påsk! Lina