tisdag 5 maj 2009

En ny tid......

Bild Sköna Hem

Idag känns det lite som att jag går in i ett nytt skede i livet.

Vår dotter slutar på fritids idag. Stora tjejen.....
Sonen kommer att gå på dagis ett tag till men bara 15 timmar i veckan (mest för den sociala biten) och nu ska jag vara hemma tills lillan föds.
Den här sommaren kommer vi att få njuta av det nya lilla liv vi har skapat och våra andra två barn som börjar bli så stora.
From idag går jag mentalt in i en annan tid, tror jag :)

Har en del "fix" i ett par veckor framöver men sen ska jag bara planera och ordna för sommaren och allt som behövs tills dess. Barnens rum och barnkammaren måste bli klara och en del babysaker ska fortfarande införskaffas....

Idag är det grått och trist ute så jag ska passa på att dona lite inomhus. Ska nog baka en paj till dottern så att vi kan fira lite!
Hittade en så vacker bild på Sköna Hem så det får bli dagens bild.

Må gott!


27 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Hej hopp! Kika in hos mig och TÄVLA om en vacker krona av Monica Johansson värde 600 kr!!!

Kram
Jannice

BUBBELRUMMET ♥ sa...

Hallå!
Idag är det tråkväder. Filmväder är det.. Finns inget att göra idag, egentligen har syrran min massor projekt som hon vill ha hjälp med.. Men men..

Kram!

Hemma på Landet sa...

Härliga känslor du bär på.

Jaa, vi är ju inte kloka här ju...så därför står vi ut med allt elände. haha...Kramis

Helena sa...

Vad härligt det låter! En bebis på väg! Kram Helena

Fyra årstider ♥ My Lovely Four Seasons sa...

Vilken bild så vacker: I höst kommer mina barn vara lite på fritids..det är både för och nackdelar.båda barnen trivs jätte bra.
Kram Lotta

HEMLÄNGTAN sa...

Underbar bild! Tiden innan dagen D är underbar tycker jag, även om det känns väldigt tungt i kroppen. Man är förväntansfull och fixar och donar innan lillen kommer.

MiaMaria sa...

Hej!

Vilken underbar bild!!!!!

Låter ju härligt en ny tid.....

Må så gott och ha det så bra!
MiaMaria

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Först måste jag bara säga guuu vilken fin bild, måste nog köpa de nr.

Och de låter som ni får en härlig sommar.. Liten på väg... Jag hoppas jag kommer få den lyckan att gå i väntans tider igen då min e sju snart..

Kraam Linda

FURNISH.etc sa...

Vilken mysig blogg! Och vad mysigt att du har en liten i magen också :)

Romantiska Hem sa...

Vilken underbar bild!! Javisst går det så fort så är de stora, jag har visserligen "bara" en liten prins men det känns som om det var igår han var bebbis och till hösten så är han fem...
Kram Petra

husvidhavet sa...

Ojoj, inte tror jag att han skulle ha så särskillt stort inflytande på din karl men kanske om de slog huvuderna ihop...*fniss*
Så mysigt att få "boa" och förbereda familjen på lilla livet i magen!
Ta hand om dig!
Kram Marith

Mamma C sa...

Här hardet oxå varit trist väder idag. Låter som en ljuvlig tid ni har framför er nu.
Kram Mamma C

LINDA sa...

Vilken mysig sida du har! Gör en glad...

Myownhome sa...

Gud vilken fin krans det var över bordet på bilden du visade. :)

Ha det bra
/Johanna

Kerstin sa...

Åh, fina du, det låter så härligt alltihopa! Att boa och förbereda sig för att välkomna ett alldeles nytt litet liv. Så lyckligt lottade ni är!

Varma kramar!
/ Kerstin

anna sa...

Ja så är det, allt har sin tid. Men så mysigt det blir med en liten när de andra två börjar bli stora så de kan leka själva och hjälpa till emd den lilla!

Signe 1 sa...

Åhh väntar du bebis!!:-) Det har inte jag fattat, hihi, trög, jag eller?;-) Ska bli kul o följa dig...Må gott, kramis Sofia

Ljuvligt Hemma sa...

Vad härligt du kommer att ha det :) Kram kram.

me and alice sa...

Åh vad mysigt det låter. Vilken underbar tid ni har framför er nu!!! Ta vara på den, barnen blir stora så himla fort!!!
Kraam Susanne

Caroline sa...

Fin bild och fin dukning! Ha det så bra!

Kamomilla sa...

Det om nånsin är ju något att se fram emot!!!

Wilma och jag sa...

Det låter ju smarrigt att fira med en paj! ;)

Kram!

Vita drömmar och choklad sa...

Vilken härlig sommar-inspirerad dukning! (Kanske ska jag ha kvar mitt runda köksbord ändå...)
Fin blogg du har.
Kram Camilla

Ett skönare liv sa...

så härligt de låter, å va mysigt me den nya lilla tjejen :) tror verkligen du gör rätt som låter lillen gå lite granna kvar på dagis :)
jag bara älskar bilden! en sån dukning skulle ja vilja bjuda på!
lycka till med de nya kapitlet, låter som de kommer bli ett riktigt bra!
kram nadja

Karna sa...

De vokser til, og snart får dere en til som du kan kose deg med...spennnende...Nydelig bilde du viser, her er det også grått og trist om dagen, nå er det nok regn, nå kan godt solen komme og varme oss igjen..

Anonym sa...

Men jösses... jag kan inte fatta att din "lilla stora" tösär så stor! kommer ihåg när hon var liten plutta ;=)
Själv är barnen på fritids fram till midsommar och sen är dom lediga lääääääääänge!

Kram på dig och magen, hälsa resten! Övriga familjen hälsar massor!

Kramar Stina (peter och barnen)

Käthe sa...

Låter, mysigt! :)