söndag 10 maj 2009

Skrutt


Sovrumsbilder från Livingetc passar bra idag efter att vi legat nerbäddade.....


Det här har inte varit någon höjdar-helg direkt.
Sonen blev sjuk natten till igår och både han och jag var vakna större delen av natten. Under gårdagen fick han hög feber och tillslut började han hallucinera! Två gånger hände det men som tur var så hjälpte det med febernedsättande, blöt handduk mot pannan och vätska.
Trots att jag jobbar inom sjukvården och är van vid akuta situationer och svårt sjuka människor så är man så lagom kaxig när det gäller sina barn.......
Idag är han frisk igen och man kan inte tro att han var så dålig igår!
Jag fick nog en släng av det sonen hade för idag har jag varit nerbäddad så gott som hela dagen. Som tur är mår jag bättre nu så jag hoppas att det inte blir värre än så. Har fullt upp i veckan så jag har verkligen inte tid att vara sjuk!

Något roligt avslut på helgen blev det iallafall genom ett klipp från Blocket!
Ännu ett par saker att stryka från inköpslistan till "Lillan", bla ett skötbord! Stort tack till J och N för att ni hämtade det åt oss :)

Hoppas er helg har varit bra!

Ha en bra söndagskväll!

19 kommentarer:

Snuttan sa...

ohh det är jobbigt när de små är sjuka. Skönt att det vände.
Häftiga kuddar

Kram
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Krya på dig. Kram

Karna sa...

Huffameg, stakkars liten...helt noe annet når det er egne barn som er syk...god bedring til dere!

Signe 1 sa...

Härliga bilder!:-) Ha en fin dag, Kram Sofia

Helena sa...

Å vad jobbigt ni måste ha haft men tur att ni känner er bättre nu, skulle min lilla L bli så dålig skulle jag förmodligen få lätt panik! Det är ju så synd om de små! ha en bra dag! Kram Helena

nea i det gula huset sa...

Usch och fy när barnen är sjuka! Det är usch och fy med sjukdomar överallt faktiskt!
Skönt att din son är bättre och hoppas du oxå piggar på dig lika fort!

Kram Nea

me and alice sa...

Hoppas du börjar piggna till stackare....
Vackra bilder du visar! Vilket vackert handfat man kan skymta på bilden!!! Vill ha!
Ha det så bra som det går och krama magen!!!
Susanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja inte är man kaxig när barnen är sjuka.
Krya på dig. Kram Marie:)

HEMLÄNGTAN sa...

Håller med dig att det är jobbigt när barnen är sjuka, då är man det hellre själv. Skönt iallafall att det gick över så snabbt.
Nej nu när våren är här vill vi inte ha några mer sjukdomar, nu får det räcka för ett tag.

Härligheter enligt Erika sa...

Hej,
Kikar in hos dig för sörsta ggn. Det är helt annorlunda med egna barn..hoppas ni kryar på er.
Ha det gott!
Erika

Myownhome sa...

Krya på er!!
Vilka fina bilder du visar i alla fall. :) Love kuddarna var ju lite coola. :)

Ha det så bra!
//Johanna

Kerstin - Syster Grön sa...

Åh, vad trist att tillbringa hela helgen i sängen!! (det märks att man inte är 20 längre, då bekom det en inte..)

Hoppas ni mår bra nu igen, du måste ju samla krafter inför det stora miraklet!!

Ha en fin dag i solen!
Kramar! / Kerstin

Jenny sa...

Usch vad tråkigt att ni blev sjuka. Kul att du fick sluta helgen med ett blocketfynd, det kompenserar lite iaf ;) Krya på dig i massor! Stor KRAM

Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

|| p e r l a n sa...

Usch, det är inte roligt när de små liven blir sjuka.. Min dotter var med sjuk i helgen i feber.. Fast det märker man ju knappt på henne.. det är inte som när en annan får feber.. jag är ju döende vid 37,5 grad.. haha
kram

Caroline sa...

Jättefina bilder, vilken tur att ni mår bättre nu! ha det så bra!

Designe sa...

Superfina bilder! Trist att ni varit sjuka:(...
Härligt med ett klipp på blocket i alla fall! Man kanske borde kolla in där och se om man kan muntra upp sig med nåt! :) Kram

Kamomilla sa...

Oj , det är så jobbigt när de små är sjuka. Hoppas du klararde dig undan det nu.!

Ha det gott!
Kamomilla

Ardisia sa...

hej! Usch för alla elaka virusar som härjar runt just nu! Mina barn var sjuka förra veckan med hög feber och hosta, yngsta fick feberkramper för första gången och jag hade aldrig sett såna innan, bara läst om de i skolan, och ändå blev jag så skrämd innan jag fattade vad det berodde på! Så ja, det är en annan sak att ta hand om patienter som inte är närstående.
Nu ligger "den största killen" i soffan med hög feber :O Har typ aldrig hänt tidigare! Jag vill inte bli sjuk, har bokat en kusinträff till nästa helg och vill absolut inte missa den!!

Krya på er! Kram

Huset vid ån sa...

Tack för titten inne hos mig. Hoppas att du mår bättre! Kram Therese