fredag 29 maj 2009

Som nytt!

Bortsett från några få återstående penseldrag så är nu ett av målningsprojekten klart!
Det är skrivbordet som stått i garaget och väntat på att få flytta in till dotterns nya rum.
Om ni vill se hur det såg ut innan så kan ni se det här.

Jag har sprayat beslagen i silver för att få en mjukare och mer modern känsla.




Det är roligt när det blir så stor skillnad. Från att ha varit en mörk, "tung" möbel till vad det är nu!

Som ni kan se i bakgrunden så står det i rummet som vi gör till dottern. Idag har jag köpt hem tapeterna så snart kommer det att se helt annorlunda ut! Även målningen av dörrkarm, fönster och en balk i taket är klart och det blev så ljust och fint!

Jag gjorde även ett besök i Himlas lagerbutik idag och vad jag fick med mig därifrån får ni se en annan gång , kanske imorgon :)

Kram!

5 kommentarer:

Beas barnslikheter sa...

Vilken smäcker "dam" du fått fram där. Benen är helt otroliga!

Kamomilla sa...

Oj shit (förlåt uttrycket) vilken skillnad!! Jösses vilken sockerbit!!! Jättefint jobb har du gjort och det silvriga blev fint :)

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

WOW, vilken skillnad! Och så vackert och graciöst det blev! Jättesnyggt! Verkligen fint med de silvriga mot det vita :)

Tack för gratulationerna! Skönt att ha den avklarad :)

Mmm, ser fram emot Spanien, ska bli kul att få fixa och dona där nere!

Kram och ha en fin vecka!

Susanne

Kerstin - Syster Grön sa...

Åh så fint det blev! Fiffigt att spreja beslagen med silver...tack för inspirationen!!

Varma kramar!
/ Kerstin

Tant Grön sa...

Åh så himla snyggt!

Jag sparade denna direkt i min inspirationsmapp eftersom jag sökt
ett liknade skrivbord under en tid.

Idag hittade jag det så nu kommer jag att använda dina bilder som inspiration när det känns som jobbigast att jobba med slipmaskinen! :)