onsdag 17 juni 2009

För bra för att vara sant?

Finns det någon gräns för hur lycklig man får bli över materiella saker? En "skäms-gräns"? I så fall har jag passerat den idag - och ja, jag erkänner, jag skäms liiite över att vara så lycklig över något så ytligt (?) som en säng.
Men det är inte vilken säng som helst! Det är en Juno!
Idag gjorde vi det fantastiska och efterlängtade klippet!
Tadaaa:


Så vacker.....

....och i fint skick


Imorgon ska den nog få sig ett nytt lager vit färg. Inte för att det behövs egentligen men färgen har flagnat lite på insidan och jag vill försegla det på något sätt.

Jag hade faktiskt mer eller mindre gett upp tanken på att bli ägare till en Juno. Vi köpte en vanlig, begagnad spjälsäng för ett tag sen och jag tänkte att om det en dag dyker upp en Juno till ett bra pris så får vi väl slå till då isf.....
Och i morse (bara 3 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum) så ser jag annonsen! Gissa om mitt hjärta slog hårt när jag insåg att jag var den första som ringde på sängen!
Damen som sålde den var mån om att den skulle komma till någon som verkligen ville ha den.
Om hon bara visste!! :)
Ha en bra kväll så ses vi!
Kram!


17 kommentarer:

Kamomilla sa...

Grattis! Som du väntat!!!!

Snuttan sa...

Grattis
Vilken underbar säng

Kram
Åsa

Hem och Lycka sa...

Oooo du din lyckliga kvinna, stort grattis! Jag s k a ha en Juno till vår lilla bebbe när det blir dags - hoppas jag ;-)

kram Mia

Nea sa...

Åhh vad fin den är! Förstår din lycka..totalt!

Kram Nea

Helena sa...

Grattis! Så fin den är! Ha en härlig midsommar! Kram Helena

Ardisia sa...

Grattis :) Förstår din lycka. Visst är det ok att bli glad för materiella saker!

Ha en go midsommar! Kramis

Signe 1 sa...

Men åååhh lyllos dig!! Tänk om jag hade en sån fin säng till mina kids när det begav sig, hihi!! Där kommer bebisen trivas kanoon:-)) Kramis Sofia

Anci sa...

Grattis ! Vad kul att du till slut fick tag i det som du så gärna ville ha.
Visst måste man väl få bli lycklig över en sådan sak :)

Trevlig Midsommar !

S o F sa...

Ja, de är ju så fantastiskt vackra, som ett konstverk nästan. Så fina mjuka former...

Vilken himla tur du hade - Stort grattis!

Trevlig Midsommar!

Mamma C sa...

Men vilken lycka för dig. Förstår att du blev jätteglad. Ha en fin midsommar.
Kram Mamma C

Marie//Tekla Maräng sa...

grattis till din längtans säng, vad kul att göra ett sådant kapp. Inte ska du skämmas för att du är lycklig för en materiel sak.
Trevlig midsommar, Marie

EN INREDOHOLIC sa...

Heeeeeeeeelt underbar. Nästan så man börja längta efter barn :) Men bara nästan *skratt*

Önskar dig en härlig midsommar. Kram Jannice

husvidhavet sa...

Ooooh så fin... tänk den som haft en sådan till sina barn då hade den stått framme ÄN!
Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Marith

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Grattis!! Vad härligt att du fick just den som du så gärna ville ha! Och så fint skötbordet blev!

Kram o ha en fin söndag!

Susanne

Livet i Gläntan! sa...

Hej! Välkommen till Juno-ägarna :) Jag är också gravid, men ska inte ha förrän i oktober. Vi hade dock lyckan att få tag i en Juno i superskick för två månader sedan. behövde inte ens målas. Lite tidigt, men vad sjutton. Förstår att du är glad. Jag suger på den karamellen ännu kan jag säga. Kram och lycka till, Jessica

Jenny sa...

WOW! Ber man om hjälp så dyker sakerna oftast upp. Sängen är fantastiskt fin! Stor GRATTIS!

KRAM

Anna söderberg sa...

I know, visst kan man nästan undra om man är riktigt klok ibland när man blir SÅÅÅ glad för "saker"?!
Men stort grattis till kapet!!
Sängen är verkligen superfin!!

Kram