onsdag 24 juni 2009

Byrå till "Lillan"

Hej!
Nu har värmen kommit på allvar och jag försöker verkligen att njuta av det men mest i skuggan då.
Jag pysslar en del inomhus med det kroppen orkar med. Det mesta tar längre tid än normalt men bara det blir gjort så .... :)

I vår sängkammare har det stått en byrå som har hängt med från tiden i mitt tonårsrum. Färgen hade gulnat ordentligt och flera av hantagen fattades eller var trasiga. Jag har knappt sett hur risig den var, man blir ju "hemmmablind" ibland. Men nu ska lillan sova i hörnet där byrån stod och jag tänkte att jag kan ju fixa till den lite så att hon ha den ist.
Sagt och gjort! Lite vitfärg och nya knoppar så blev den helt ok:


Jag häftade fast rosa papper i lådorna så att de skulle kännas lite fräschare.



Nästa projekt är sonens säng som ska betsas. Jag hoppas att jag hinner och orkar göra det innan Lillan kommer. Det är en del kvar att fixa och sen har vi ju själva "flyttkarusellen" kvar. Dottern får nytt rum, sonen övertar dotterns rum och Lillan får sonens hörna i sängkammaren. Men, men..... allt kommer att ordna sig tilllslut :)

Nu ska jag nog gå ut och sätta mig i skuggan med en kopp kaffe!


Ha det bra!

17 kommentarer:

Smultron och Nyckelpigor sa...

Hej!

Jag blir alldeles till mig när jag ser sängen, den är sååå vacker. Byrån är super charmig och det är så kul när man har saker som man har minnen med... Då kommer lilla bebisen snart och får mysa!!

KRAM Annica

Hem och Lycka sa...

Ååå vilken fin byrå, så sött du har gjort det. Nu är det näääära!

kram Mia

Signe 1 sa...

Vad spääänande för er, snart är det dags...åhh man minns den där känslan som om det var igår!! Må gott i värmen, phu! Kramis Sofia

Lantligt förälskad sa...

Åh så fint det blev ;-) Lycka till med alla mer projekt. Kram Benita

Kamomilla sa...

Stressa lugnt...Du hinner säkert! :)
Skickar lite ork och positiva tankar!
kamomilla

Lilla Blanka sa...

Hej! Både byrå och säng är jättefina!!!

Åh 14 days to go...underbart!

Kraaam
Mia

Mamma Millan sa...

Åå så gulligt!! Känner igen den där flyttkarusellen!!!hihi!!

Kramelikram Millan ♥

Helena sa...

Hej! vad fin byrån blev! Vad duktig du är som fejjar och donar! Snart kommer bebisen, vad mysigt!!!! Hoppas du hinner med det du ska innan utan att ta ut dig i onödan! Ha en fortsatt skön vecka! Kram Helena

Anci sa...

Jag tycker att byrån blev jättefin ! Åh, vad roligt att det kommer en bebis snart. Jag tänker på dig :)

Kram

Hem och Lycka sa...

Vad trist att du inte kommer in på min sida! Kan du beskriva vad som händer och om det står nåt längst ned i vänsterkanten där det vanligtvis står "klar" när det hänger sig? Så kanske jag kan försöka göra nåt åt det..

kram Mia

Snuttan sa...

ohh så fint det kommer bli

Kram
Åsa

Vita små hjärtan sa...

Jag skymtar såååå små söööta kläder!!!! Vad mysigt!
Kram Agnetha

Annas Lycka sa...

Roligt och hittat din blogg. Grattis till blivande bebis och till en underbar säng!!! Den är bara så fin!! Skulle så gärna haft den till min...men det är 7 år sent....Återkommer gärna!!Kram Anna

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilken söt byrå!

Vit poesi sa...

Söt liten byrå till Lillan!!
Ha en mysig helg
kram Malin

Mamma C sa...

Så, fin den blev byrån. Det där med papper i lådorna var ett bra tips.
Kram Mamma C

Agnes sa...

Delta gärna i mina två tävlingar!

http://agneslauedberg.blogspot.com/2009/06/tavling-dreggellappar-fran-kidsbutik.html
http://agneslauedberg.blogspot.com/2009/06/tavling-vinn-valfri-vaggtext-fran.html

Ha en mysig helg!