onsdag 3 juni 2009

Matt svart

Jag är ett riktigt fan av sprayfärg! Det går snabbt och lätt att använda och resultatet brukar bli riktigt bra.
I dotterns nya rum sitter det gamla haspar på fönstret som inte var i så bra skick. Jag tycker att de är fina men ville fräscha upp dem lite. Det gjorde jag genom att spraya dem med svart, matt färg. De blev som nya och dessutom blev det riktigt snyggt mot det vita!



Skruvarna ska "duttas" med svart också men det väntade vi med så att färgen inte skulle repas när vi skruvade i dem.
Kan tipsa om att Biltema är rena himmelsriket när det kommer till just sprayfärg! De är helt klart billigast och har en hel uppsjö av olika sorters färger.

Nu ska jag nog försöka vila lite innan det är dags för matlagning osv. Känns som att jag inte har sovit en blund på flera dygn, typ...... De här sista veckorna är inte nådiga :)


Kramis!

13 kommentarer:

Två Hus sa...

Tack för ett jättebra tips! Det där ska jag härma...

Kamomilla sa...

Snyggt! Vilken bra ide! jag gillar också sprayfärg, så enkelt!!

Speciellt den matta svarta färgen är fin. Den använde jag till vår sänggavel.

Helena sa...

Vad fint det blev! Tack för tipset om Biltema!!! Kram helena

Mamma C sa...

Oj, det blev ju kanonfint. När jag använde sprayfärg första gången stod jag ute och sprayade. Det blåste lite och jag hade mina läsglasögon på mig. Dom blev inte bra efter den sprayningen.
Kram Mamma C

lottens vita och gröna sa...

superbra idé!!! ta det lungt i ångorna med lilla maggen...nä stora då, det är ju snart, guuu så spännande! varmkram lotten

Signe 1 sa...

Men oj vad snyygt det blev!! Tack för tipset!! Tänkte spraya ett par bruka-korgar vita, hihi.. Kram Sofia

mammigranten sa...

Blev jättefint!
Och jag är också ett stort fan av sprayfärg, så smidigt.

Designe sa...

Supersnyggt! Har inte tänkt på att måla sådana svarta! Tyvärr har jag inte såna gamla vackra fönster! Lyllos dig! :) Kul att du är med i min utlottning! Lycka till! Kram :)

Smultron och Nyckelpigor sa...

Hej!

Va roligt att hitta en blogg jag inte kikat i tidigare...Hit kommer jag definitivt att återvända!

Det blev ju kanon snyggt när du sprayat. Hos mig har biltema och ClasOhlson kommit att bli två stora favoriter på sistone, jag som i månader/år vägrade att sätta min fot i dessa varuhus.

Kram Annica

Lina sa...

Vilket himla bra tips!! Jag har sprayat handtag svarta, men våra rostiga haspar är nog i behov av lite uppiffning!

Carolina sa...

snyggt!

Lallis - liv och leverne sa...

Vilket jättebra tips:)
Ha en fin kväll
Kram Lallis

Ann-Catrin sa...

Hej vännen!!

ja ibland är sprejfärg alldels toppen..och så torkar det så snabbt

kram ♥
A-C