måndag 8 juni 2009

Tillfällig lösning?

Som jag nämnt tidigare så fyndade vi ett skötbord på blocket för ett tag sen.
Förre ägaren hade haft i princip samma tanke som jag - att måla skötbordet och sätta på tyg. Nu slapp jag både målningen och att montera något att sätta tyget på, plus att det blev mycket billigare!
Men tyget som satt på innan var lite väl färgglatt för mig så nu har jag sytt nytt av spets som jag hade hemma.
Här ser man en skymt av hur skötbordet såg ut innan. Nu ser det ut så här:

Ev skulle jag vilja ha ett tyg i rosa och vitt men nu tog jag vad som fanns hemma.......


Stora korgar med blöjor, tvättlappar och annat "bra-att-ha-nära-saker".......

Nu längtar jag tills skötbordet får sin rätta plats i barnkammaren. Än så länge står det i lilla hallen utanför sovrummet i väntan på att "allt" ska bli klart :)

Ber om ursäkt för att jag inte varit så bra på att svara på kommentarer de senaste dagarna.
Jag har inte mått så bra och därför inte orkat sitta framför datorn så mycket men nu mår jag bättre så jag ska kika in till er så fort jag kan :)

Nu ska vi snart baka kokostoppar till sommarfesten som är på dagis ikväll!


Ha det bra så länge!

17 kommentarer:

Signe 1 sa...

Vad härligt med en liten bebis igen:-)Mina börjar ju bli så stora nu så man kan sakna det där lite, hihi. Hoppas du mår lite bättre! Stor Kram Sofia

Ardisia sa...

Så mysigt :) Jag har alltid älskat de sista månaderna/veckorna före beräknad tid.. Gått runt & piffat & puffat & förberett allt för bebisen!

Ditt skötbord är en av snyggaste jag sett :)

Ha det bäst! Kram Ardisia

Designe sa...

Åh va fint! Ett romantiskt skötbord!:) Kram

Sublim Design sa...

Så fint det blev till den lilla, vackert med spetstyget.Kul med en liten baby att få gosa med:)
kram/s

Marie//Tekla Maräng sa...

Så fint praktiskt och inbjudande du har fixat till skötbordet.
Hoppas att du mår bättre nu.
Kram:)

Lina sa...

Vad fint det blev! Jag vill också ha ett sånt när jag ska ha barn! :-)

Kram

Mamma C sa...

Var ett riktigt fint skötbord.
Kram Mamma C

Hem och Lycka sa...

Nämen å så fint, praktiskt att få det klart dessutom!

kram Mia

Anna Söderberg sa...

Jag har ett likadant skötbord.
Det ska också pimpas så att det blir lika fint som ditt! Iaf ska det definitivt målas vitt!

Kram

Ljuvligt Hemma sa...

Vilket fint skötbord... ska visa det för min kära man som ska bygga vårat, så det går in vårt lilla badrum :) Önskar dig en underbar dag! Kram kram

Kamomilla sa...

Jag tycker det är jättesött sådär!
Måste vara ganska tungt nu, det närmar ju sig! klart man inte kan orka hänga här på bloggen då...
Hoppas du får må bra nu på slutrakan!
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser jättefint ut ert skötbord:)

Kram Annica

Kerstin - Syster Grön sa...

Hej kompis!

Hoppas det var mysigt på festen... Nu är det inte långt kvar till bebis! Spännande!!! Förstår om du inte orkar sitta vid datorn, det är minsta möjliga insats där just nu...

KRAM! / Kerstin

Helena sa...

Skötbordet blev jättesött med de vita tyget! Snyggt också med de små korgarna till förvaring! Hoppas ni hade en mysig sommarfest på dagis! Ha en bra dag! Kram Helena

Vita små hjärtan sa...

Vad fint o gulligt!
Kram Agnetha

Jenny sa...

Gud vad fint det blev! Spetsen var så ursöt tyckte jag, var har du hittat den? Helt underbart!! Kan inte bli annat än poppis nu ;)

KRAM!


Jenny-jennyshemochharmoni.blogg.se

Johanna Dolk sa...

Vad snyggt det blev med de svarta fönsterhakarna!