onsdag 29 juli 2009

Sneak peek

Idag tänkte jag att ni ska få tjuvkika lite på sonens nya rum, trots att det inte är helt färdigt än. Dessutom har det tillkommit lite nytt (tex ett par tavlor på väggarna) sen jag fotograferade. Men ni får iaf en aning om hur det ser ut.....

Alla möbler är svart/bruna och blir en fin kontrast mot de vita väggarna och gör rummet riktigt "grabbigt". Våningsängen var det sista jag målade innan Lillan föddes. Skulle behöva betsa den en gång till egentligen.....

Textilier från H&M Home.


Valde enkla hissgardiner i vitt.

Ett riktigt klipp gjorde vi när vi köpte en "Expedit"-hylla från fyndhörnan. Till den köpte vi massor av svarta backar där leksaker ligger sorterade nu. E är så glad över att äntligen ha ordning på sina saker och att lätt kunna hitta dem. Än så länge är han mästare på att städa upp efter sig också! :)

Som sagt så återstår det en del fix som tex målning, listning och nytt golv. Vi har redan golvet hemma men hann helt enkelt inte lägga det om vi skulle få klart innan Lillans ankomst :)
Ja jag vet att vi kommer att svära över det sen när vi får släpa ut alla möbler igen......
Så här såg samma rum ut för ett tag sen. En viss skillnad.
Det var allt för idag :)
Hejdå!

12 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ser riktigt snyggt ut!!

Kram Annica

Harmonisk lykke sa...

Så fint det blir! Et skikkelig gutterom:D

Dicksonska våningen sa...

Sååå snyggt med svart/brunt till allt vitt. Det ger lite attityd till rummet!
Rummet är helt annorlunda än hur det såg ut tidigare.

Hoppas att allt är bra med lilltösen!

Kram Annika

Smultron och Nyckelpigor sa...

Men va läckert det blev!! Riktigt snyggt och jag kan bara ana hur nöjd sonen är...

Kram från en till Annica

Kamomilla sa...

Åh wow så snyggt! Kuddarna är jättefina!

Linnéa sa...

Hej hej! OM det är kul att vara i köket nu!! Jag lyckades ju till och med att få till cupcakes, hihi. Vilket snyggt rum din pojke har fått. Riktigt grafiskt med kontrasterna, och som du säger grabbigt... på absolut rätt sätt.
Ha en skön andra hälft av veckan!
Kram// Linnéa

Fyra årstider ღ My Lovely Four Seasons sa...

Snyggt med de mörka möblerna mot en ljus vägg.
Kram Lotta

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Så fint han har fått det! Även om jag är mer för vitt och tycker svart är lite hårt så blir det ju onekligen väldigt effektfullt! Snyggt grabbigt rum liksom!

Och vilken härlig youtube-video! Underbar! Har tittat på den om och om igen :P

Kram o ha en fin helg!

Susanne

HEMLÄNGTAN sa...

Vad fint det blir! Visst är det roligt att renovera barnrum. Vi håller också på här hemma men vi har också listor och hyllor kvar.
Fin blogg!
/Jenny

Anna Söderberg sa...

Very nice indeed!!
Hur trivs lilleman? Bra förstår jag :)

Hoppas ni mår bra allihopa!!

Kram

Ann-Catrin sa...

Godkväll!!

men vilken ordning.. och så snyggt ni gjort i sonens rum..
kul att göra i ordning så där.

tack för att du tänkt på min sambo.. nej egentligen är han inte alls bra i ögat tyvärr.. men just nu vill de inte göra ngt för det är så skadat och en ny op skulle bara förvärra.
men bara att gilla läget.. fats det är en stor omställning för honom
Stor kram
Ann-Catrin

Jiovanna sa...

Det er fint ut.. ett rum att växa i.

Kram Jiovanna