måndag 10 augusti 2009

Crazy day!

Vissa dagar blir ju bara för snurriga!

Har varit utan kaffe och mjölk, utan bil och utan barnvagn idag.
Dessutom utan kläder halva dagen också! Jag försökte verkligen hitta en liiiten lucka så att jag kunde kränga om från morgonrocken (som f.ö var utan skärp eftersom det fortfarande hängde ute på tvättställningen). Till min stora "glädje" har hunden börjat löpa så mitt i allt detta sprang jag runt och skurade golv i en halvöppen morgonrock. Grannarna tror väl man är galen!
När jag väl bytt om till en anständig klädsel och tvättat av både mig själv och lilla O så passade hon på att spy ner oss båda och dessutom bajsa igenom blöjan på mina rena kläder - och sen var vi tillbaka på ruta ett igen :)

Efter att jag ringt runt lite och avbokat/bokat om en del saker passade jag på att måla lite på mitt nya projekt.
Målar med vattenbaserad färg och det brukar ju vara så lätt att tvätta bort. Men inte den här färgen inte! Så nu har jag vitfärg på händerna, i håret och på benen.......

Nu har jag iaf äntligen fått mitt efterlängtade kaffe och påklädd är jag också :) Dock fortfarande lite färg här och där men det är ju inte så ovanligt egentligen.

Hittade en bok för halva priset på affären. Jag har läst andra böcker av Camilla Läckberg men inte just den här. Hoppas den är bra!
Nu ska jag göra ostgratinerade nachos med creme fraiche och salsasås! Mums!
Ha en bra kväll alla goa!

10 kommentarer:

Nea sa...

Hej hej!
Ha ha..skönt att läsa när andra har det så..inte när man har det så själv! ;)

Så du målar på ett projekt..vad kan det vara?
Ang. vitfärg så har jag samma problem varje gång jag kommer nära V-slip burken. Den färgen går ikke att få bort.

Hoppas morgondagen börjar bättre! :)
Kram Nea

Mamma C sa...

Ibland kan det vara skönt att strosa runt i morgonrocken halva dagen. Det händer här hemma titt som tätt. Jag har ingen liten krabat som spyr eller bajsar ner mig. Men jag strosar runt i nationalsärken ändå. Låter som när jag har målat, mer färg på mig en på möbeln. Kaffe är gott :-)
Kram Mamma C

husvidhavet sa...

Oh den boken är bra är inne på andra varvet av den ljudboken...spännande!!
*fniss* kommer ihåg den tiden när man knappt hann kamma sig och åkte man på stan så såg man bara snygga piffiga mammor som grasiöst trippade bakom en stylad barnvagn och då brukade jag undra om det ens existerade ett barn i den vagnen?!
Kram Marith

Nettan sa...

Fniss...vilken dag !
Bättre än ingen alls ;)

Hrm...vad målar du nu ?
Nyfiken !

Kram Nettan

Kamomilla sa...

Alla dagar går inte som man tänkt...

Ann-Catrin sa...

hihi.. kan se dig framför mig...
så där är det när man har små sötnosar..och att vovven börjt löpa med.. är inte sånt typoiskt

färg på sig.. du det har jag med... ALLTID!!


kram på dig
A-C
pussa bebisen

Anonym sa...

TÄVLA!!! Vinn valfritt smycke!!
http://pinkie.blogg.se/2009/august/tavling-for-dig.html

Mamma Millan sa...

Gissa om jag känner igen mig!!!!
Med kids o löpande tikar.
Vissa dagar är bara heeelt upponer!!!brukar ofta ta halva dan innan jag kommit ur morgonrocken...som oftast med är skärplös;))))eftersom vissa ungar gillar att gömma/leka med banden.
deflesta mornarna står jag i min skärplösa morgonrock bärandes på lilleman ute på altan, o väntar på hunden ska rasta sig själv;))
vad grannarna tänker har jag slutat bry mig om för läääänge sen!!;))
Skönt att höra jag inte är helt ernsam;)))

kram Millemamsen♥

p.s..boken är jättebra...liksom alla hennes böcker..väntar på nästa jag..ska ju komma ut snart;)

Hanna sa...

Låter som du haft en underbar dag, hi, hi.
Hanna

Anna Söderberg sa...

Vilken underbar dag, hahaha!
Men det är ju det som är så härligt - det kallas vardag :)
Livet är inte alltid en dans på rosor liksom =)

Kram