måndag 17 augusti 2009

Rolig disk?

Vi har ingen diskmaskin.... Jo det är sant! Jag ljuger inte. Vi är nog den enda familjen på fem personer som inte äger en......
Men jag drömmer om en diskmaskin ska ni veta! Vaaaarje dag, flera ggr om dagen, haha :)

Igår köpte jag ett par saker som kanske gör disken lite roligare (dream on....).
Det blev den snygga diskborsten och disktrasorna i grönt och rosa från Rice.




Nu ska jag erkänna en sak. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag säkert inte använda de här sakerna på ett bra tag. Nä, jag kommer säkert lägga undan dem och tänka att "de blir ju fina att ha framme sen när vi har en diskmaskin".....
Så det är lika bra att skaffa en diskmaskin så fort som möjligt!!
Eller hur? :)



Följ även min andra blogg - En bit av oss

7 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Det var det bästa vi skaffade oss - diskmaskin - sparar mycket gnäll om vems tur det är och åå så skönt! ;-)

kram Mia

Jenny sa...

Då kämpar du verkligen på bra måste jag säga! Helt otroligt. Diskmaskinen är min bästa vän :) KRAM!!

Idyll och Inspiration sa...

Hej! Visst har RICE helt underbara saker. Har diskborsten själv också även om det är som du säger mest diskmaskinen går men vackra saker som ligger framme kan vi ju inte få nog av, eller hur?

kram tessan

Lantligt förälskad sa...

Vi har aldrig haft diskmaskin och jag har aldrig saknat den. Kanske för att jag inte diskar så ofta? :-) Men charmen sitter i att ta tid till disken och dessa borstar gör ju det lite roligare.

Kram L-F

Tulipa sa...

Snyggt!
Men jag är ju glad att jag har en diskmaskin..*ler*
Jag är också lite sådan att "det är så fint så jag får nog spara det.." ta fram vid bättre tillfälle...

Kram mariette

mammigranten sa...

Haha!
Visst kan man resonera konstigt ibland. Man köper något för att göra en sak roligare, men som du skriver så väntar man med att använda tills ett bättre tillfälle ges.

Kram

Anna Söderberg sa...

My god!! Vad väntar ni på?? Köp en diskmaskin!
Jag lovar, ni kommer INTE att ångra er :)
Värt varenda krona :)

Kram

Ps, jättefin diskborste :)