lördag 17 oktober 2009

Lördag

Så var det ledig lördag igen. Vart tar dagarna och veckorna vägen?
Med en ny liten familjemedlem så rusar tiden fram och nya saker händer varje dag. Lilla O har tex lärt sig att rulla åt båda hållen (tidigt!) och i förrgår fick vi höra ett riktigt skratt för första gången!

Även de här lyktorna fick jag i födelsedagspresent!

På tal om att vara en småbarnsfamilj med alldeles för lite tid så har man vissa önskemål med maten. Det får gärna var lätt, snabbt och gott - samtidigt.
Igår testade vi ett nytt recept som uppfyllde alla tre önskningarna :)


Chili med potatis, fetaost och soltorkade tomater (ca 3 port.)

300g köttfärs
2 msk margarin

4d l vatten

1 påse Knorr Mix Chili con Carne

300 g kokt, tärnad potatis

3st soltorkade tomater i olja, strimlade

50 g fetaost

1 msk persilja

Bryn köttfärsen ien gryta. Tillsätt vattenoch mixen. låt koka upp under omrörning. Låt småkoka i ca 5 minuter. Blanda ner potatisen och tomaterna.
Strö över fetaost och persilja vid serveringen.


Nu ska jag återgå till det enorma tvättberget som snart anfaller! Det kommer att vara så skönt när det är tvättat och klart men just nu käns det inte allt för lockande :)
Hoppas ni har en bra lördag!

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Veckorna rusar iväg utan småknodds här oxå. Söta ljuslyktor du fick. Maträtten tar jag med mig. Den ska testas någon dag. Håller på med tvätten här oxå. Ha en bra fortsatt lördag.
Kram mamma C

Signe 1 sa...

Vad härligt de låter med en 'liten' igen!:-) Och receptet lät supersmarrigt!! Må gott, kram Sofia

Camillasnyahem sa...

Det receptet måste jag testa, låter gott och att det går snabbt är ju ett måste när man har smått. :)

Vilka fina ljuslyktor(stakar?) du fått, verkligen en fin present! Allt med ljus är bra presenter tycker jag, men så är jag lite beroende också... Haha.

Trevlig söndag!

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Snabba recept är bra! Vilka söta små lyktor!

Kram på dig och ha en fin vecka!

Susanne