söndag 1 november 2009

Färgtankar

Efter att ha målat det mesta som kommit i min väg så har jag lärt mig en del om olika färger (eller ja, vita färger då), kvalitet, glansskalor, osv. Vissa saker vill man lägga lite mer jobb och pengar på. Visst? Det kan kännas viktigare att det är en lite dyrare och bra färg till vissa ändamål.

Jag har länge velat måla om våra paneltak men drar mig för jobbet. Flera gånger har jag hört talas om en färg som ska täcka det mesta, tom kvisthålen! Men ingen verkar minnas vad färgen heter och jag har letat och letat. Nu verkar det som att jag har hittat den!



Pressbild Alcro

Färgen heter Panelgrund och kommer från Alcro. Är det någon som har testat den? Håller den vad den lovar?
Det är mycket tak och bjälkar som ska målas så jag vill känna mig säker på att det är en bra färg jag väljer sen....

En annan färg som jag är väldigt nyfiken på är Lady vägg Easy Clean från Jotun som de kör så mycket reklam för just nu. Den skulle ju vara rena drömmen för oss om det fungerar! Jag skulle måla om hallen med den direkt! Även den får ni som har testat gärna berätta om.

Med det här inlägget och all "gratisreklam" så borde man bli sponsrad ;)

2 kommentarer:

Jessica sa...

Det här inlägget ska jag följa, för jag är också jättesugen på att måla våra tak här hemma. Hoppas du får många kloka svar :Det enda jag har hört om Jotuns färg är att den är dyr *fniss*

Anna Söderberg sa...

Så, nu kommer jag in på din sida igen.
Jag blev utkastad hela tiden förut.

Tyvärr har jag dålig koll på färger.
Snacka om shysst nackspärr du kommer få om du ska måla om innertaken ;)

Kram