söndag 29 november 2009

Firande och nytt inköp

Idag har vi firat vår stora tjej som fyller hela 11 år imorgon! Det blir så klart kalas imorgon också men de som inte har möjlighet att komma då var här idag ist.
Vi mumsade i oss en massa marängsviss så nu känns magen alldeles uppsvälld :)
Födelsedagsbarnet är lycklig över sina presenter och har precis kommit i säng....

Idag köpte jag ett kamerastativ. Inget märkvärdigt alls, skulle nog kunna kalla det "världen billigaste". Men det fyller sin funktion!

Inga fler rörelser i bilderna from nu (som i de här tex)!

På sista tiden har jag konstaterat att jag måste ha ett stativ för att bilderna ska bli bra när man tex tar kort utan blixt på kvällen osv.
Jag har provat stativet redan och kan bara konstatera att jag borde ha köpt det långt tidigare! En dag kan jag kanske unna mig ett finare och dyrare stativ men just nu duger detta bra till en amatörfotograf som jag :)


3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Härligt! Visst är det svårt med bilder när det är så mörkt nu också.

kram

Snusilus o Sannibus sa...

Vad söta dina små ljusstakar är! Oj, 11 år redan! Fort går det!

Kram Susanne

Louise sa...

Oj ett stativ står högt på min vill ha lista och när man hör om bloggare som är supernöjda blir man ännu mera sugen...
Låter gott med marängsviss :O)