torsdag 26 november 2009

Glögg, saffran och soltorkade tomater!

Ikväll ska vi nog testa årets Blossa glögg med smak av clementin. Spännande!

Jag gillar att de har satsat lika mycket på flaskans utseende som på innehållet.


Nu står en saffransdeg på jäsning så här kommer det att mumsas lussekatter sen! Men först blir det pasta och köttfärsås med vitlök, färska champinjoner och soltorkade tomater (HUR ska jag bli av med graviditetskilona när det finns så mycket gott?)
Min ena lillebror kommer hit ikväll också så det här blir verkligen en kväll att se fram emot :)

5 kommentarer:

Malin sa...

Åhh vilken lyxkväll. Här hemma blir de tockså glögg och till det pepparkakor! Dock ingen fin fin blossaglögg. Den flaskan är verkligen fin fin! Instämmer!

Vardagstugg sa...

Sambon hade köpt hem pepparkakor och ädelost på tub så det kommer väl att slinka ner några såna i kväll antar jag.. Graviditetskilona som är kvar försöker jag glömma över jul ;-) trevlig kväll!

Annelie

barnshoppingbloggen sa...

På barnshoppingbloggen kan man också tävla om JULKORT från Petrified in pink:
http://barnshoppingbloggen.blogg.se/2009/november/tavling-31-vinn-personliga-julkort.html#comment
Delta gärna. Trevlig kväll!

Mamma C sa...

Denna glögg är bara så himla god. Jag har testat den reda.
Kram mamma C

Kamomilla sa...

Den slapp inte igenom pris/kvalitetsförväntningarna här i Finland.. Så här finns den inte att få på vårt systembolag- De tyckte att kvalitet och pris inte matchade. :(
Nu surar jag över det! För jag hade nog velat smaka!