onsdag 25 november 2009

Mattsvart i matsalen

Ja visst är det skänken som har blivit svart! Och inte bara den faktiskt. Även ramen runt släkttavlan fick sig en omgång.


Tyvärr blir intrycket rätt kallt på bilderna nu när solen lyser med sin frånvaro.
Sista bilden är tagen i solljus och där är skenet mycket mjukare... men, men...


Jag tycker att tavlan kommer fram mycket mer med svart ram! Vad tycker ni?
Allt är inte riktigt klart än, jag har lite mer idéer för väggen och ska ändra om lite på det som står på skänken.
Vi är iaf jättenöjda och det känns bra eftersom jag var så trött på skänken men ändå inte hade mage att göra mig av med den (den kommer ifrån min morfar).
Ännu en gång får man se vilken stor skillnad det kan bli med lite färg :)

10 kommentarer:

anna k. sa...

SUPERSNYGGT!!!! Nu åker den svarta färgburken fram därhemma vill jag lova!

anna k. sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lyktor och Tyg sa...

Hej jag tycker det blev så bra med det svarta. Riktigt snyggt.
Kram Kristina

S o F sa...

Supertufft! Förstår att ni är nöjda.

Före/efter-bilder är alltid lika kul att se.

Ha det gott!

lottens vita och gröna sa...

oh så fint! gillar svart mot det vita!
varmkram lotten

Kamomilla sa...

Ja men du- det blev skitsnyggt!! (förlåt uttrycket) jag måste visa åt min man, för vi har en liknande skänk och han blev riktigt förvånad över hur bra det ser ut!!
Vi är överraskade, vi gillar ju bruna möbler också, men det här blev riktigt läkert och verkligen en fungerande helhet! Snyggt jobbat!

Mamma C sa...

Blev kanon, med svart färg på den. Tänk vad lite färg kan förvandla.
Kram Mamma C

Josefine sa...

Vilken snygg skänk, helrätt i svart!

/Josefine- At home

Lillsnörpa sa...

Vilken skillnad! Kanonsnyggt!
Ska följa din blogg :-)

Om du tittar in på min blogg, glöm inte att vara med i TÄVLINGEN då...

Tack för titten! Ha det bra!

Anonym sa...

har ett arbetsbord jag tänkt göra just så med
men inte kommit till skott då jag inte målat om möbler tidigare....
ska det vara någon speciell färg?
är färgen matt? halvmatt?
ska det slipas lite innan?
är det med pensel? spray?
ska det lackas???
ja, du hör, det är rätt många frågetecken här

tack för inspirationen!
/v