söndag 1 november 2009

November är här

Visst måste väl November räknas som en vintermånad?
När november kommer minns jag alltid den vintern då J förddes. 1998 närmare bestämt och den här delen av Sverige förvandlades till ett vinterlandskap utan dess like! I December blev det snökaos och Gävle klassades som katastrofområde. Jag och J var inlagda på sjukhuset i Västerås (hon var prematur) och jag följe kalabaliken på tv men kunde inte riktigt förstå vidden av det hela. Men sen sa S att han inte kunde hitta bilen och då förstod man ju hahaha.
Även orten där vi bor var drabbat och snövallarna var som väggar längs vägkanten!
Jag var aldrig i gävle då men hittade den här filmen:





Ja så nu vet vi vad som väntar oss.
En hääärlig "första-snön-och halkan-dag" som tydligen ska komma redan i veckan :)
Mössor och dubbar på!

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Hujeda mig vad snö. Det får vi verkligen hoppas att det inte kommer så där mycket redan nu. Det kan komma lite pö om pö de vita flingorna. Här hos oss har det varit strålande väder idag. Solen lyst och +5
Kram mamma C

Mia sa...

Oj, vad mycket snö! Helt otroligt att det redan är november :)

Ha en mysig söndagskväll!

Dicksonska våningen sa...

Ja, jag såg precis på vädret men här ser det mest ut som att det blir regn...
Jag avvaktar lite till med vinterdäcken... :)

Kram Annika