måndag 30 november 2009

Svart favorit

Den här stora, svarta kransen är min personliga favorit av bidragen till Gilla Julen. Den tog ett tag att göra eftersom jag limmade på "ca en miljon" kottar men resultatet blev bra. Synd att det är så svårt att fotografera svart bara....


Det här tyckte jag var så fint men tyvärr var det inte världens bästa idé..... Kottarna är ju fastlimmade med limpistol = pistolen värmer upp limstavarna till flytande lim = samma effekt av brasan = ja, resten kan ni nog räkna ut...........

Först hängde vi kransen på murstocken ovanför brasan men där kunde den inte vara kvar. Nu hänger den på en "pelare" eller vad man ska kalla det, mellan vardagsrummet och matsalen. Den passar fint där också, särskilt sen vi målade om skänken och ramen i svart.


Tittar man noga så ser man att lilla O ligger och sover i soffan ♥

Om du vill ha en mer utförlig beskrivning på hur jag gjorde kransen eller kanske rösta på mitt bidrag så kan du göra det här.

8 kommentarer:

Signe Månsson sa...

Ett litet tips: om du ska fota svart, så blir det bäst om du har en svart eller mörk bakgrund.

Mamma C sa...

Den var jättefin din krans.
Kram mamma C

According to Nicky sa...

Wow vad fint!!! I love it! :) Ha en mysig kväll! Kram/Nicky :)

Kamomilla sa...

Snyggt! Snyggt!

Karna sa...

Veldig fin krans, jeg hadde heller ikke kommet på at kransen ikke kunne henge over peisen...men man lærer....

Karin sa...

He, he...
Varmt och mysigt i alla fall då om limmet smälte... =D
Går in och röstar på den här också !
Fasen vad duktig du är !!!

Karin sa...

Gick ju att rösta på alla en gång till, så jag gjorde det... ;P

Johanna sa...

Toppen tips! Har gjort en egen kottkrans fast den blev vit med pärlemo glitter!
Tack för inspirationen!
Mvh Johanna