lördag 20 mars 2010

Black or white?

Från vår hall går det en trappa upp till andra våningen. Trappan var träfärgad innan (se här) och för några månader sen började jag måla om den. Tanken var att fronterna skulle vara vita och trappstegen svarta. Jag tänkte att jag skulle matcha med någon snygg svart/vit plastmatta som kunde sluka grus och fukt...... MEN...... jag håller på att bli tokig! ALLT syns!Minsta lilla hårstrå eller gruskorn syns emot det svarta!

Som tur är så har jag bara målat ett lager svart (det är därför man ser lite kladd från vitfärg) och nu funderar jag allvarligt på att skippa hela idén och måla över allt i vitt ist! Dessutom kommer det bli ljusare och luftigare då.
Ja vi får se... fortsättning följer :)

Nu ska jag se till att njuta av det underbara vädret vi har idag!
Kram på er!

8 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Vad trist att det inte blev så bra som du tänkt med trappan. Tur att du bara målat ett lager svart än då.
Vad härliga de små "boxarna" som du visade i ett tidigare inlägg är. Dem måste jag kika på när de kommer!
Ha en bra dag!
Kram!

Signe 1 sa...

Ska bli spännande at se hur du gör sen då:-) Snyggt blev det iaf när du kombinerade svart och vitt sådär!

Kram Sofia

Mamma C sa...

Tycker det så tufft ut. Men inte kul om det inte känns bra för dig. Du ser ju den dagligen :-) Nu får vi se hur du gör.
Kram mamma C

Kamomilla sa...

I vår ljust ljust grå trapp syns allt också.. bara så du ska veta.(kolla bilder från dagens inlägg- den är ljus alltså)
Håll den som den är- supersnygg, men godkänn faktum att en fuktig trasa är ett måste varje dag...Det är priset för att ha det sådär snyggt.. Me like... Verkligen snygt men som du säger-kanske inte praktiskt.

DRÖMHUSET sa...

Så tråkigt! För det var bra snyggt det där :-D
En ide som jag kan skippa med andra ord?! :-(

Ha en bra dag!
Kram Sofie

Anna-Starwoman sa...

Det blev ju väldigt snygtt med svart och vitt, men jobbigt om all smuts syns på direkten. Vitt är ju bra så ska bli spännande att se vad du väljer att göra.

Ha en trevlig söndagskväll, kraamar

Dicksonska våningen sa...

Funderade själv på att måla så i vår trappa men då kanske det är bättre att köra helvitt!
Tack för infon :)
Ha en bra vecka!
Kram Annika

Snusilus o Sannibus sa...

Hej!

Tråkigt när det inte blev som du förväntade dig! Men, trappan blir jättefin om du målar den vit också! Så oavsett hur du gör blir den fin men visst det krävs lite jobb och den tiden har man inte alltid.

Kram o ha en fin vecka!

Susanne