torsdag 29 april 2010

Kontraster i säkert förvar

Idag står saker och möbler lite "huller om buller" här hemma.
Sotaren ska nämligen komma hit och efter tidigare erfarenheter så vet vi att det är lika bra att dra undan så mycket vi kan. Troligtvis kommer jag ändå att få gå ett par varv med dammtrasan sen....

Gammalt möter nytt

I säkert förvar...

Jag blev lite full i skratt när jag ställde vårt lilla sidobord bredvid skänken i matsalen. Tala om kontraster! Men ändå sammanfattar bilden vårt hem väldigt klart - gammalt möter nytt i en salig blandning!

Två av mina Kartell-darlings flyttade jag faktiskt upp i trappan. Bara tanken på att de skulle bli fulla av kladdigt, svart sot fick mig att rysa!

Nu ska jag passa på att dricka lite kaffe och njuta av lugnet en stund. Vi kanske ses sen :)

5 kommentarer:

Frida - Pyssel o Sånt sa...

Jättefin skänk och supersnygg kartell lampa. Vill gärna ha en sådan i mitt hem oxå :) Gillar den massor.

Kamomilla sa...

Din svarta skänk är så superfin...

Mamma C sa...

Ja, dessa sotare som bara klampar in och vänner till hos en. Var inte länge sedan dom var hos oss. Dom kan ju ha skoskydd i sin ficka tycker jag.
Jättesnygg skänk.
Kram Mamma C

jessi sa...

Det är härligt med personliga hem där gammalt möter nytt!
Ni har ju ett fint hem som känns så där mysigt men genomtänkt!
KRAM

Renovationary sa...

Kontraster is what makes a home om du frågar mig. Gillar Bourgie lampan, en sån har jag önskat mig länge!