måndag 5 april 2010

Ordet äta har fått en ny innebörd

Som jag trodde så gick påskafton mest i ätandets tecken.
I stället för påskägg så fick barnen stora strutar med godis i av farmor och farfar. Gissa om de blev lyckliga?


Påskäggen från oss fick de leta efter på morgonen. Ett var gömt i chiffonjén och ett ägg var gömt uppe på en gardinstång....

Annars åt vi plockmat och svärmor hade gjort en fantastiskt god gryta med fläskfilé och kantareller. Till efterrätt blev det en äppelkaka med kanel och vaniljsås. Efteråt var vi fullkomligt proppmätta!

Som ni säkert har förstått så var slutet på den här påskaftonen inte bra. Min lilla farmor gick bort. Mer privat än så blir jag inte här men jag vill tacka er som skrivit några fina rader till mig, det värmer verkligen.

Idag hade vi tänkt byta till sommardäck men nu när jag ser ut genom fönstret så får man nog tänka om. Här snöar det nämligen nu. Fy så trist!
Jaja det är väl bara till att göra det bästa av den här dagen ändå! Kanske man skulle baka något....
Vi ses!

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Låter som en hel del gott!

Så ledsam med dödsfall, det är tungt...

Linruz sa...

Låter som en mysig påskafton, men
Tråkigt med din farmor.
Kram Lina