måndag 31 maj 2010

Sommarens för- och nackdelar......

Mmmm igår fick vi med oss rabarber hem från svärföräldrarna!



S skalade och skar dem i bitar och nu ligger de i frysen och väntar på att bli kräm och paj! Mums! Rabarber är ju verkligen sommar, eller hur?!

Vi fick med oss några skott från deras syren också och nu är förhoppningen att vi tids nog ska få en stor härlig syrenhäck på framsidan. Vi behöver komplettera med flera plantor men jag blev förvånad över att det räckte till såpass mycket ändå. Håll nu tummarna för att de inte dör! Om ni har några bra tips så är de hjärtligt välkomna :)

För en stund sen skulle jag vara duktig och köra med grästrimmern men jag gav upp direkt när jag såg något ringla i gräset! FY! Troligtvis var det "bara" en kopparorm men de är minst lika otäcka som riktiga ormar!
Nä jag tänker då inte klippa något mer gräs när det är så här högt!
Jag tar en kaffe ist ;)

5 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Jag tog med rabarber hos svärföräldrarna i helgen:) mums med paj, dock inte så bra för mitt minskade socker intag:)

ha en underbar solig eftermiddag:) kram M

Maria sa...

OMG en ORM!!!! nu lär du inte få nå besök av mig på ett bra tag.... "huuva" va läskigt....
men duktig du är ändå som tänkte göra fint :) kram kram

Anna Söderberg sa...

Vi har egna rabarber och det är ju verkligen sommar!!

Hittade en halv kopparorm på framsidan idag.
Vår ena katt brukar lägga sina fångster för besskådning där, urk!
Är det inte möss så är det sorker eller "ormar".

Kramis

Sarita sa...

Hei du,

Jeg elsker rabarbra til alt også...krem og pai...men planten er ikke den vakreste....så jeg må finne et skjult sted å plante den i hagen :-). Et sted man ikke ser....he. Så vakker blogg du har.

Jeg har lagt meg til som følger.

Klems Sarita

camilla - vitarummet sa...

Åh, rabarberpaj är verkligen sommar! :) Det får jag ta och baka nästa vecka!
(Om du är sugen på en KA brukar Bagaren och kocken ha bra paketerbjudande då och då, den är verkligen suverän!)