söndag 23 maj 2010

Tävla om ett presentkort på Guldfynd

TÄVLINGEN ÄR AVSLUTAD!


Idag presenterar jag en tävling i samarbete med Guldfynd och bloglovin´ där du har chansen att vinna ett presentkort hos Guldfynd på hela 1000 kronor!

För att delta i tävlingen vill jag att du svarar på tre frågor:

  1. Vilket typ av smycke skulle du välja för presentkortet?
  2. Hur många huvudkategorier finns det på Bloglovin´?
  3. Motivera varför just du ska vinna!
Tävlingen pågår tom Söndagen den 30/5.

Vinnare blir du som har svarat rätt och har den bästa motiveringen!

Lycka till!

43 kommentarer:

Lindet sa...

Hej jag vill gärna vara med och tävla!

Om jag vann skulle jag köpa ett enkelt, stilrent guldarmband till min sambo.

Han fyller år i juli och jag har länge velat ge honom ett fint armband men har tyvärr inte haft riktigt råd med det, så detta skulle vara toppen om jag vann. Han skulle bli så fin i det! Det är så sällan man kan skämma bort varandra och det här hade verkligen överraskat honom..
Har försökt att spara sedan jul nu, men alla "måsten" saboterar min sparkassa tyvärr.

Det finns 8 stycken huvudkategorier på Bloglovin´!

hoppas på tur!

Kram Lindet
fors_linda@hotmail.com

Cecca sa...

Hej! Jag vill jättegärna vara med och tävla! :D Om jag vinner så skulle jag köpa guldörhängen till mig själv för att det är dom enda örhängena jag tåler. Använder jag nånting annat så börjar jag blöda ur öronen och guldörhängen är rätt dyrt så jag har sällan råd att köpa ett par :/

Bloglovin har 8 st huvudkategorier :)

Kramis!

sarah sa...

det finns åtta stycken kategorier :) jag skulle köpa ett armband till min pojkvän för att jag har råkat haft sönder det han hade innan :)

EMELIEJR sa...

Det finns åtta stycken huvudkategorier på Bloglovin :)
Om jag vann så skulle jag nog köpa ett snyggt silverhalsband till mig själv, eftersom att jag har letat efter ett rätt länge... Ett som ser ut ungefär som detta: http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=2233914&step=4&&productType=0&priceRange=500-999&attributeType_4=&articlesPerStep=24&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Kram! (emeliejr_blogg@hotmail.com)

Annsofie sa...

Det finns 8 kategorier på bloglovin.
Jag skulle använda presentkortet till förlovningsringar då jag och min pojkvän vill förlova oss till den 7 juni då vi varit tillsammans i två år, vi har hittat ett par underbara ringar på guldfynd och vi båda skulle bli så glada om vi vann så vi kan uppfylla denna dröm.
Kramar

Anna sa...

Vilket superpris!
Det finns 8 huvudkategorier på bloglovin

Om jag vann skulle jag köpa ett par guldörhängen. Jag har ett par som jag använder hela tiden, för örhängen som inte är utav guld kan jag bara ha en dag eller så. Det skulle vara roligt att ha några att byta med. Jag har slitit så förfärligt i skolan nu de senaste veckorna och ett par nya örhängen skulle vara en belöning som skulle visa att allt lönar sig!

Kram Anna gillandoz@hotmail.com

Anonym sa...

Jag skulle ha köpt ett guld armband eller ett par guld örhängen. De skulle va till min bästa vän som jag har kännt sedan jag var 3 år, vi firar 20 års vänskap i år. ♥
Kram Johanna-Sofia
tuggummitatuering@hotmail.com
hansmunmotminhud.blogg.se

Marica sa...

1. Jag skulle välja http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=1618164&step=18&&productType=2&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E eftersom det är en ängel.
Min svärmor som gick bort för snart fem år sen samlade på och älskade änglar och eftersom hon är en ängel nu skulle det betyda mycket att få bära detta vackra smycke, hedra henne eftersom hon betydde (betyder) oerhört mycket för mig!

2. 8 st.

3. Jag vill vinna för att dels kunna köpa ängelberlocken men dels för att kunna köpa några gåvor och ge bort till människor som betyder mycket för mig, för att visa att jag älskar dom helt enkelt.

Rebecka Wahlström sa...

Hejsan!
Jag skulle jättegärna vara med att tävla. Börjar med det lättaste och säger att Bloglovin´har 8 stycken huvudkategorier.

Jag funderar på om jag skulle köpa något liknande "Mina första år" eller "Min familj", en tavla där man kan sätta in foton. Älskar bilder eftersom det ger en speciell och älskvärd känsla när man tittar på dom, och speciellt när det handlar om familjen.

Varför just jag ska vinna? Jag tycker att alla borde få chansen att vinna ibland och att det ska gå till någon som har ett värdefullt hjärta. Jag vill visa hur mycket min familj betyder för mig, som jag alltid brukar säga: "Bättre visa det i tid än försent".

Lycka till alla! =)
/ Rebecka W

kickan sa...

Hej hej!
Det finns åtta stycken huvudkategorier!

Och om jag vann skulle jag köpa en ring till mig själv. En vacker guldring med hjärtan i diamant med en gravering där det står "I can be anywhere"
Anledningen till just de orden är att jag vill våga förverkliga mina drömmar och våga ta klivet ut i det okända för att aldrig känna ånger över att jag inte vågade.

Anonym sa...

Jag vill tävla :D
Skulle jag vinna så skulle jag ha chansen att köpa jättesnygga smycken i kvalitet som jag inte gör ofta. Jag älskar smycken och tycker att ett snyggt smycke kan göra vilken outfitt som helst råsnygg! :D

bloglovin har 8 huvudkategorier !

//lina
lina.ronnlund@hotmail.com

Elenor Tellebo sa...

Åh, en bättre tävling får man leta efter!!!
Om jag skulle vinna skulle jag köpa någon ursnygg ring eller kanske snygga örhängen. Eller bådeoch! I vilket fall skulle jag ju helt klart shoppa loss till mig själv! Det är jag värd efter ett halv år som aupair hos en värdfamilj som hade utnyttjande som mål. Näe, efter att ha städat toaletter och skurat golv är mina häder värda snygga ringar från guldfynd!
Bloggkoll (som jag fortfarande envisas med att säga xD) har 8 huvudkategorier!

Ha det bäst!
Pusshej leverpastej! ;)
(elenor_t@hotmail.com)

Camilla sa...

1. Bloglovin har 8 huvudkategorier.
2. Jag skulle köpa någon inflyttnings-present till min syster.
3. Jag anser att jag ska vinna därför jag gärna vill köpa något väldigt minnesvärt åt min syster, och jag har tyvärr inte råd att undanvara något själv. Jag vill att det ska bli en minnesvärd present, eftersom hon har köpt hus för första gången och hennes liv går åt rätt håll, hon förtjänar det verkligen.

Martina sa...

Hej! Här kommer mina svar i tävlingen:
1. Jag skulle välja ett litet feminint hängsmycke i vitguld till vår lilla prinsessa som kommer till världen i början av Oktober.
2. Det finns 8 huvudkategorier på bloglovin´
3. Jag hoppas att jag vinner för att min vinst skulle betyda att vi kan skaffa ett fint minne för livet till vårt lilla mirakel.

MVH //Martina (martina_arvidsson@spray.se)

Bellinime sa...

Hej hej! vilken bra tävling!!
Om jag vann skulle presentkortet gå till min brudtärna (och syster) som har ställt upp i alla lägen och speciellt nu när jag håller på och planerar mitt bröllop. Jag skulle vilja ge dessa örhängen till henne

http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=0720565&step=1&&productType=6&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=8&attributeType_2=446&attributeType_1=445&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

som ett stort tack för hjälpen med allt och för att hon ställer alltid upp trots allt jobbigt hon själv gå igenom just nu. Jag vet att hon har suktat efter dessa skönheter ett bra tag och som alla vet är ekonomin inte det bästa när man planerar ett bröllop.
Inget skulle göra mig gladare än att få ge tillbaka lite och se henne lycklig.

Det finns åtta kategorier på Bloglovin.

Kram!

http://bellinime.blogg.se

jessica sa...

jag är med!

om jag skulle vinna skulle jag köpa ett par riktiga fina örhängen för att ge mig själv en present för att jag har klarar grundskolan ( vilket jag gör i juni). Jag vill bara köpa något som jag tycker jag förtjänar men inte har råd med.

Det finns 8 st huvudkategorier.

// Jessica, jessicajakobsson@live.se

Annsofie sa...

Det finns 8 stycken kategorier på bloglovin!
Och skulle ja vinna skulle ja välja den här förlovningsringen -> http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=2390870&step=1&&productType=1&priceRange=500-999&attributeType_4=&articlesPerStep=48&attributeType_2=&attributeType_1=&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E
Vi har varit tillsammans i 4 år den 7 juli och vi har länge planerat förlovning men ekonomin har inte riktigt fungerat för att vi ska få våra drömmar uppfyllda. Vinner vi det här kommer vi kunna göra de och båda skulle bli så lyckliga!
Stora kramar och pussar!
annsofie.claussen@hotmail.com

Kimmi sa...

Jag skulle köpa guldörhängen till min dotter som är nickeallergiker, Hon är sex år och älskar "guld och diamanter" som vilken anna prinsessa som helst men nu har hon haft samma tråkiga guldploppar i öronen sedan hon var tre år. Hennes lycka skulle vara gjort om hon fick byta till ett par "riktiga" örhängen.

trelleborg [@] home.se

Johanna sa...

Hej, jag är med och tävlar :)

Bloglovin har 8 huvudkategorier.

Jag har precis genomgått en operation där de tagit bort en cysta och min ena äggstock, och konstaterat endometrios vilket kan göra det svårt för mig att få barn i framtiden. För presentkortet skulle jag unna mig en tunn halskedja med ett litet hängsmycke till, och kanske en berlock till ett armband, för att pigga upp mig under sjukskrivningen.

Tack för en jättefin blogg!
Kram Johanna
(johanna.c.borjesson@gmail.com)

Sissi sa...

Jag är gärna med och tävlar!

Bloglovin har 8 huvudkategorier och om jag vann så skulle jag köpa mig ett superfint fickur som används som halsband från Guldfynd!

Min mejladress: enligtsissi@live.se

malin sa...

Hej, om jag vann skulle jag köpa ett fint halsband till min farmor med min farfars namn samt levnadsår. Hon förtjänar något fint när hon nu lever under massa stess. Om det blev några pengar över skulle jag köpa armband till mig själv, då jag älskar armband.

Det finns åtta huvudkategorier på bloglovin.

Jag förtjänar att vinna för att jag vill göra något fint för en människa som har ställt upp för mig hela livet, som har hjälpt mig och där jag har växt upp lika mycket som hemma hos mina föräldrar.

(Jag vill helst inte publicera min mailadress för allmän kännedom, men jag är kontaktbar via bloggen)

care69 sa...

1. Jag vet precis vad jag skulle köpa, den här ringen är så fin:
http://www.guldfynd.se/page.jsp?node=170&articleNo=2312205&step=1&&productType=0&priceRange=&attributeType_4=&articlesPerStep=48&attributeType_2=&attributeType_1=438&articleNo=&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E

Tycker jag är värd lite uppmuntran och eftersom det är MorsDag på söndag och familjen brukar glömma det så vore det toppen att få visa sig själv lite uppskattning, och det utan att skämmas... ;-)

Det finns åtta kategorier.

Har länkat:
http://care69.blogspot.com/2010/05/30-maj-vinn-presentkort-pa-guldfynd_9151.html

care69(at)live.se

waldiiiin sa...

1. Jag skulle välja ett par guldörhängen (se punkt 3)
2. Det finns 8 st huvudkategorier
3. Jag vill vinna så jag äntligen kan komplettera mitt guldörhängepar jag fick för 10 år sedan av min mormor, där ena försvunnit. Har sörjt det länge men vet att det fortfarande finns exakt samma kvar på Guldfynd. Vore så underbart om jag kunde göra mig ett helt par igen och visa mormor.

Sallyomuffy sa...

Hej!
Om jag vann skulle jag köpa ett halsband eller örhängen.

Jag tror att det finns 8 huvudkategorier i bloglovin, Livsstil
Konst
Fotografering
Mode
Mat & Dryck
Inredning
Skönhet
Humor

Jag vill vinna för att jag vill ge smycket till min vän Benjamina. För att hon är alltid trevlig och snäll, så snäll så att hon kan bli en ängel, hon är där när jag behöver henne. Benjamina brukar alltid fråga mig:
”Gjorde det ont när du föll från himlen?”
Då brukar jag skratta, hon menar att jag är en ängel, då svarar jag ” Nej, för att jag föll med dig, jag känner ingen smärta när jag är med dig och har det roligt.”.
Vi brukar alltid skoja med varandra såhär, hon är väldig rar.

//Sallyomuffy

sallyomuffy_bunny@hotmail.com

Mikaela sa...

Jag är med! :)

Jag skulle vilja vinna för att jag & min tvillingsyster snart fyller år så jag skulle vilja köpa något fint till henne. Jag har inte så mycket pengar så ett presentkort vore perfekt. Jag vill köpa något fint smycke som visar hur mycket hon betyder för mig och hon har alltid funnits där för mig och jag vill ge henne någonting tillbaka :)

8 kategorier finns det :)
mail: mikaelafranzen@hotmail.com

Linda sa...

Vill absolut vara med och tävla och jag skulle köpa ett par fina guld örhängen till min älskade mamma.

Hon ställer alltid upp på mig och mina barn oavsett vad det gäller trots egna problem. Hon lider av svår artros i sina knän vilket medför svår värk och i perioder svårt att gå. Detta gör henne självklart väldigt deprimerad så det vore så roligt att få överaska henne med något fint, för det är hon verkligen värd.

Det finns 8 stycken huvudkategorier på Bloglovin

Håller tummar och tår och hoppas på en massa tur
Kram Linda
karlssongranberg@hotmail.com

evamar sa...

Det finns 8 olika kategorier.

Jag skulle välja en riktigt lyxig och fin klocka som överraskning åt Älsklingen. Anledningen till att jag vill det, och till att jag vill vinna, är han jag skulle vilja ge honom något riktigt fint för att visa min kärlek. Jag har varit ute och rest alldeles för mycket med jobbet och han har fått sitta hemma och ha tråkigt. Han förtjänar verkligen att bli lite extra ompysslad.

PS. Jag länkar hos mig också:

http://evamar.blogg.se/2010/may/presentkort-30-maj-16.html

Annica sa...

1. Artnr: 6352314
Armband, Stål, Herr
2. 8 stycken.
3. Jag vill vinna för jag skulle då köpa en massa fina smycken till mig & killen och min dotter :D

ANNAS TÄVLINGSTIPSARBLOGG sa...

Jag har tipsat om din tävling här

http://molnboanna.blogg.se/2010/may/guldfynd-305-16.html

Ingrid sa...

Jag är jättegärna med och tävlar! =)
1. Om jag vann skulle jag välja ett par örhängen.
2. Bloglovin har 8 huvudkategorier.
3. Om jag vann skulle jag ge dessa örhängen till min underbara lillasyster. Örhängen är de enda smycken hon tycker om, och hon förtjänar ett par riktigt vackra såna nu när hon tar studenten efter 3 års fläckfri närvaro på gymnasiet med fantastiska betyg :)

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Jag skulle välja att köpa en ring om jag skulle vinna presentkortet:)


Det finns 8 st kategorier på bloglovin.


Efter att ha fått bo hos mina föräldrar i 5 veckor under vårat stambyte så tycker jag att min mamma förtjänar ett fint smycke från guldfynd!:)

SoffiZ8210@hotmail.com

Kashaya sa...

Jag är gärna med och jag skulle köpa ett armband åt min mamma som en försenad morsdagspresent.

8 huvudkategorier

Skulle vilja vinna eftersom jag råkat glömma köpa en morsdagspresent till min mamma då jag haft fullt upp med tentaplugg. Har lite dåligt samvete för det.

bakformen sa...

Hejsan, vill gärna var med i denna trevliga tävlingen hos dej....

1.Jag skulle välja örhängen.
2.Det finns 8 olika kategorier.

3.Skulle gärna vilja köpa ett par nya örhängen. Köper inte smycken så ofta eftersom när jag väl har köpt något (som inte alltid är så billigt) jag gillar så använder jag
dessa smycken, så mycket att byta med finns inte.....
Självklart så har jag redan varit inne på Guldfynds sida och tittat vad som finns. Så har jag turen att vinna så är valet klart!!!
Det blir örhängen i vitguld med en diamant som det just nu är kampanjpris på, artikelnummer: 0740787.

Tack för trevlig tävling!
Många hälsningar / Pia
bakformen@gmail.com

matilda sa...

Jag skulle köpa en ring, en stor i silver att ge bort till min mamma för hon förtjänar den verkligen då hon satt så mycket pengar, energi och kärlek så att jag sa få det bra! Hon är en riktig ringälskare och bättre mamma finns inte!
Ingravering med "min mamma är bättre än din" skulle vara härligt på insidan :)

8 huvudkategrier finns på bloglovin ;)

elin norberg sa...

Hej! jag vill gärna vara med och tävla :)

Om jag vann skulle jag lägga pengarna på förlovningsringar till mig och min pojkvän. Vi har varit tillsammans i snart tre år och vi har velat så länge, men inte haft pengar.

Det finns åtta stycken huvudkategorier på bloglovin. :)

Camilla sa...

Jag borde vinna för att jag vill kunna ge något till min pojkvän, som jag firar 3år tillsammans med nästa månad. Han är, utan att överdriva, den mest underbara människa jag någonsin träffat, och jag kan inte se hur mitt liv skulle se ut utan honom. <3

Jag skulle välja ett snyggt, stilrent armband, gärna ett som liknar det armband jag ofta använder, så jag och min pojkvän har något gemensamt. Vi har ganska olika stilar i övrigt, men ett sånt armband tror jag han skulle gilla.

Och när det gäller huvudkategorier, så är det ju lite otydligt. :S För på "Populärt" finns det ju 8 kategorier, men om man klickar in sig på "Bloggar" finns det 15 stycken, så jag är lite osäker på vilket svar du är ute efter. :/
Men efter att ha kikat runt i de andras svar (a), så säger jag väl 8 då! :P

/Camilla
cammen_12@hotmail.com

Johan W sa...

1. Jag skulle nog välja armband.
2. Det finns 8 huvudkategorier.

3. Jag är en kille som inte varit så intresserad av smycken tidigare
men som på senare tid tänkt att jag skulle skaffa mej en stilren och maskulin armlänk. Tyvärr så har jag inte hittat någon passande länk ännu som faller mej i smaken. Men.....nu har jag funnit vad jag vill ha hos Guldfynd. Det är ett armband i silver med art.nr. 2560274.

Tack för en trevlig tävling!
Hälsningar Johan

Annika sa...

Jag vill gärna va me o tävla!

Svar på frågorna följer:

1. Det beror på. Kan man lägga pengar som mellanskillnad skulle jag välja att lägga pengarna på en vigselring faktiskt. Annars blir det ett snyggt halsband till bröllopsdagen.
2. Det finns åtta huvudkategorier; Livsstil, Konst, Fotografering, Mode, Mat & Dryck, Inredning, Skönhet, Humor.
3. Vi har tre barn i huset, och går det som det ska så får vi en till till årsskiftet :) Vi är jätteglada! Verkligen! :) MEN... bröllopsplanerna vart ju lite påverkade liksom... vi vill verkligen genomföra det här, det är våran stora dröm. Vi har båda gått igenom en hel del. Men har nu funnit livsglädjen - i varandra! Å vill verkligen gifta oss. Trots att bröllopet absolut inte kommer kunna bli det mest påkostade, så är det extremt mkt känslor inblandat - men att få kosta på det liiite extra, det hade verkligen varit "grädden på moset" :)

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

Annika sa...

Har förresten länkat till din tävling också, glömde skriva det!

http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlingsblogg/2010/may/stamningsfullt-guldfynd-305.html

Kram Annika
familjenpettersson@hotmail.se

malin sa...

jag skulle vilja vinna

då skulle jag köpa en ny guldkedja

det finns 8 st huvudkategorier på bloglovin

jag skulle vilja vinna för jag hade ett guldhalsband med ett guldlejon men kedjan gick sönder så jag kan inte använda det så jag skulle vilja köpa ett nytt så jag kan använda det igen

rosida sa...

Jag är med! :)

1. Skulle köpa massor med örhängen!
2. 8 st
3. Jag vill verkligen vinna för jag älskar smyckena från guldfynd och för så mycket pengar skulle jag köpa massor med smycken till mig och i present till mamma och min bästis. ♥

rosida@spray.se

MT sa...

1. Jag skulle vilja vinna den silveriga ringen som där står friendship på: Artnr: 2390664 för att vänskap är en av de finaste sakerna man kan få uppleva i livet.
2. 8 stycken.
3. Jag älskar ringar, eller rättare sagt avgudar dem. Denna ringen skulle jag dock inte behålla själv, utan ge den till min bästa vän. Som har stöttat mig genom den svåra tid jag har varit sjuk. Hon har varit min klippa, mitt allt under denna tid och jag är skyldig henne så mycket.

Maria sa...

1. Tror jag skulle köpa åtminstone en fräsch plastklocka, som jag velat ha i flera år nu :) Säkert hittar man nåt annat fint att köpa för resten av pengarna!

2. 8 st.

3. För att jag inte har något jobb nu på sommaren = inga pengar, förutom de mina föräldrar ger för att jag ska klara av att betala hyran och sånt. (Socialen har fel i huvet och tycker att föräldrarna visst ska försörja mig trots att jag är vuxen.) Lär inte ha egna pengar att shoppa för precis..