söndag 20 juni 2010

Eames Plastic Chair

Allra, allra högst upp på min önskelista står Eames Plastic Side Chair, både DSW och DSR.
Det är ju en viss prisskillnad på dem men om jag fick åka och köpa några NU(utan att tänka på priset) så skulle det nog bli DSW.
Jag skulle nog inte våga använda dem som vardagsstolar i dagsläget med småbarn i familjen, men runt matsalsbordet skulle de gärna få stå!

Fantastiskt snyggt! Här modellen DSW runt köksbordet.
Bilden kommer från ett reportage från Sköna Hem.

Jag är en riktig stolälskare! Det är många stolar jag är kär i ska ni veta :)
Vilken/vilka stolar älskar ni? Eller brukar ni fastna för någon annan typ av möbel?

4 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen...Tack idag mår jag lite bättre men har varit helt lealös i 2 dagar, det är hemskt att inte orka något. Mmm dom stolarna är fräcka men inte jag. Jag är ju lite kär i Tolix. Vilka fina bilder du lyckades få på det vackra brudparet. Ja det var riktigt kul att se allt på tv. Ha det gott...Kramkram Anne

simplicity sa...

En favorit bild OCH STOL! Älskar den!! Urfint....

Hopppas allt är bra. Jag svarade på frågan i min blogg. Kram kram Jannice

camilla - vitarummet sa...

Även om vi sett mycket av Eames har jag inte ledsnat än! SÅ himla fina! Sambon är tyvärr inte lika förtjust som mig :P

Åse - Interiörguiden sa...

Jag är också barnsligt förtjust i stolar! Här är mina favoriter: http://interiorguiden.blogspot.com/2010/06/mina-favoritstolar.html