onsdag 23 juni 2010

Hallinspiration

Trots att vi har pytte hall så vill jag såklart ändå göra det bästa av den. Hallen är trots allt det första man möts av i ett hem och ger det första intrycket. Hos oss ser man dessutom inget annat än just hallen när man kommer in.
Idén med de svarta trappstegen var ju rolig att titta på men hemsk rent praktiskt. Jag tror ändå att jag fortsätter på linjen vitt/svart men kanske tillsätter någon accentfärg.

Tanken på en randig matta har funnits länge. Tänker dock satsa på en i plast då det passar oss bäst just nu.

Foto: Bolig Magasinet

Något på väggarna i trappan får det också bli. Kanske något fint mönster med ramar och bilder?
Vi får se vad det blir.
Egentligen var det inte alls meningen att det skulle bli en hallrenovering här hemma men jag stod bara inte ut med hur det såg ut! Nu har det blivit lite "man tager vad man haver" så förhoppningsvis så kommer det inte att kosta många kronor. Mer om det när hallen är klar......
Har du något "supertips" att ge mig så shoot!

7 kommentarer:

Mia sa...

Hej.

Ja visst är det så att man bara tvärtröttnar ibland på sin inredning. Men man kan faktiskt göra mycket för lite pengar om man har ideér. Jag har en tanke att inhandla svarta ramar i olika storlekar från Ikea som man kan sätta svartvita kort i. Har tagit bilder på vår husfasad, stuprännor, fönster mm som jag gjort svartvita som jag tänkte sätta i. Har en vän som gjort så och det blev supersnyggt. Några bilder som jag tog ligger på min blogg i ett litet collage.

Kram Mia

Blommiga Karin sa...

Hej!
Om hallen är lång smal så breddar du ju genom en randig matta.
Visst är det häftigt med svart och vitt, men kan vara snyggt med en färgklick till antingen i rött, turkost eller lila beroende på vilken färg man gillar bäst.
Lycka till!

Classic Living sa...

Hello!
Jag köpte vår köksmatta svart/vit randig i plast på rusta för en tid sednan, tror den kostade 250 kronor eller liknande. Ett litet tips på en billig, bra, snygg matta bara :)

Kram på dig!

Classic Living sa...

Hello!
Jag köpte vår köksmatta svart/vit randig i plast på rusta för en tid sednan, tror den kostade 250 kronor eller liknande. Ett litet tips på en billig, bra, snygg matta bara :)

Kram på dig!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Det ska bli spännande att se hur det blev


Trevlig Midsommar helg


Maliin

camilla sa...

Jag såg också dessa bilder! Jag är också ute efter inspiration till hallen.
Kör på randig matta! Pappelina har väl? Även om dem är lite dyrare.. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Kinesiska plastmattor från rusta som går sönder på en vecka borde du inte propagera för. Hemskt.