söndag 13 juni 2010

Regniga söndag

Dagen började med riktigt fint väder faktiskt, strålande sol och nästan 20 grader. Nu vräker regnet ner och det har både åskat och blixtrat så det blir till att tillbringa resten av dagen inomhus.

Sonen sov hos farmor och farfar inatt och vi var dit en sväng för att hämta honom. Jag tiggde till mig lite syren och vi fick även med oss flera skott till häcken och rabarber!
Det blev ett par buketter varav en riktigt maffig till matsalsbordet och nu doftar det underbart gott!




På vägen hem stannade vi till för att blocka några blommor. Det hann dock endast bli tre stycken för sonen såg en huggorm och både han och jag var snabbt tillbaka i bilen igen! Fy vilken tur att han såg den så att han inte satte ner sin lilla hand för att plocka någon blomma!
Nu ska jag nog tända lite ljus här för att få det lite Stämningsfullt ;)
Och sen ska få lite mat i magen också, tacos står på menyn!

7 kommentarer:

Mamma C sa...

Här blev det bara en liten skur som tur var. Fy för ormar, tycker dom är dö läbbiga.
Kram mamma C

Hem och Lycka sa...

Usch vad otäckt med ormen, sån tur att ni såg den! Vackert med syréner, en favorit..

kram Mia

camilla - vitarummet sa...

Här vräker regnet också ned!
Fy, någon huggorm har jag inte sett med däremot snok! Fy för dem med! Trevlig söndag!

Alexandra sa...

Det var tur att han såg den.Det var länge sedan jag såg en sådan och det är jag glad för,usch!

Villa vit sa...

Hejsan svejsan.

Åh fy! håret på armarna bara reser sig när jag ens ser ordet orm. Jag kan bli så där förstelnad av rädsla när jag ser en orm eller typ börja springa på samma ställe innan hjärnan fattar att jag ska springa bort. Jättefina blommor, det gör verkligen mycket att få in nyplockade blommor i hemmet. Jag ska ta lite mer bilder på markstenen och dekorationsgruset så det syns lite bättre. Det är inget märkvärdigt utan plattorna går fram till gruset och under gruset har vi väv så inte ogräs kommer upp, det finns alltså ingen kantsten mellan plattor och sten. Hade jätteproblem när vi byggde vad vi skulle göra med den ytan men till sist blev det sten. Vad roligt att du tycker det är fint :) Ha en mysig kväll.

Kram Mia

Anna Söderberg sa...

Se där... ni var också lite vilda och åt tacos på en söndag (istf en fredag ;)).

Ajaj, huggormar vill man inte vara i närheten av!!!!

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

fy vad hemskt, huggorm..
Men lite vackra blommor fick ni med er i allafall :)

Hoppas ni har en fin dag
Kram Madde