fredag 27 augusti 2010

Darlings

Idag var jag uppe med tuppen, något piggare än vanligt eftersom jag hade något riktigt roligt att se fram emot. Jag skulle iväg på lite morgonshopping kan man säga ;) Lite halvstressad kände jag mig ändå eftersom jag skulle vara tillbaka innan sonen slutade skolan.

Vad har mamma köpt? Lilla O inspekterar.

Det jag skulle köpa var några hett efterlängtade Tolix!!! Jag såg en annons igår och hade turen att få köpa dem :)
Nu får ni helt enkelt stå ut, njuta eller skrolla ner fort för här kommer en bildkavalkad på mina nya darlings!






Så där ja! Den som tidigare varit osäker på hur en Tolix ser ut kan nu känna sig säker, haha :)
Kvinnan jag köpte dem av var väldigt trevlig och bodde så fint! Massor av vitt, vitt och svart hann jag se och jag kan lova att det skulle vara många som skulle uppskatta hennes hem här i bloggvärlden! Det är så roligt när man har ett starkt intresse som man delar med många andra. Man kan alltid bli inspirerad av varandra :)
Väl hemma igen så blev det såklart en del ommöblering, lite mat och sen åkte vi på 7-års-kalas. Jag som kör stenhårt med lchf just nu fick nöja mig med att titta på tårtan och ja den såg goood ut!
Först nu känns det som att jag håller på att varva ner lite. Trött men nöjd och glad!
Hoppas att ni alla får en bra start på helgen! Nu ska det laddas för fredagsmys!

13 kommentarer:

Mamma C sa...

Snygga och nu vet jag hur dom ser ut oxå. Ha en fin helg.
Kram mamma C

Hem och Lycka sa...

Supersnygga, hoppas på att äga någon en dag eller i alla fall en pall :-)

kram Mia

Anonym sa...

Hej igen!
Vad fint det blev med dom hos dig!
Jag får köpa några andra,men det
blir inga problem ,stolgalen som man är!;D Har ju en kvar i köket i alla fall.
Hade tänkt gustavianska men det kan också bli några moderna att bryta av med mot kyrkbänken.
Din blogg är inlagd bland mina favoriter,kul att följa med hos dig!
Ha det så bra!

Annette

Tidsmästarinnan sa...

Ah, vilken lycka! Jag tokgillar också Tolixstolarna, jag ska bara få herrn i huset att inse hur fina de är :-)
Kan bara gratulera till fyndet!
kram
Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej Annette!
Ja vi tycker också att det blev jättebra och vi är sååå nöjda med köpet :) Jag ska köpa några dynor till som skydd mot jeansnitar mm tänkte jag.
Ja nya stolar blir nog inte svårt att hitta när det finns så mycket fint att välja på! Jag gillar ju när man blandar gammalt och nytt så jag tror att det blir fint vad du än väljer :)
Ha det gott!

Åse - Interiörguiden sa...

Så fint, jag förstår att du är nöjd, en tolix står riktigt högt upp på min lista också.

Daniela sa...

Vad fint det blev! Tolixsstolar och pallar är verkligen så fina!
Blir riktigt sugen på att shoppa loss också...

camilla - vitarummet sa...

Åhh så fiint!! Älskar mina vita pallar men nu blev jag allt sugen på tolixstolar till matbordet också ;)

Blommiga Karin sa...

Vilket fynd! Förstår att du är nöjd. Skulle kunna tänka mig en pall:)

Ann-Catrin sa...

hej vännen!!

Mycket snygga.. de är verkligen coola

passar så fint där hemma hos er!

kram på dig
A-C

Sofia sa...

Visst är de underbara de vita tolix-stolarna! Jag fullkomligt älskar min! Och det lär bli fler nån gång i framtiden.

Anna sa...

Supersnyggt det blev med stolarna, verkligen! Förstår att ni är nöjda!

Ja gott var det iallafall ;-)

Kram!!!

Anna S sa...

Jädrar vad fina!!
Förstår att du är nöjd!!

Kram Anna