onsdag 11 augusti 2010

Det finns värre saker

än att gå på lchf-diet, om jag säger så.
Gud så mycket gott jag har mumsat i mig de senaste dagarna! Både igår och idag har jag ätit avokado med räk- och äggröra till lunch och det är gott!!

Rör ihop räkor, hackat ägg, hackad rödlök, majonäs och lite turkisk yoghurt. Klicka ner i en delad avokado och njut!

Har lagt märke till att det är en hel del här i bloggvärlden som äter lchf-mat nu, eller hur? Bra tycker jag iofs för då kan man ju få och dela med sig av tips!
Finaste morgonfrillan jag har sett

Igår morse hade de stora barnen gjort en stor, god överraskningsfrukost och sen gick de upp och väckte mig och lilla O. Vi skrattade gott åt O´s söta morgonfrisyr :) Finns det något mysigare än nyvakna bebisar?

På tal om det så ligger lillan i min famn nu och verkar inte må sådär jättebra faktiskt. Hon vaknade från sin nap nyss men håller på att somna om här igen och det händer aldrig! Kanske ännu ett litet risgryn är på gång i munnen?
Snart ska jag ta fram kycklingen ur frysen för idag blir det kyckling i currysås. Men först lite mys med O.

Hoppas ni har en bra onsdag!

7 kommentarer:

Sofia sa...

Det där både lät och såg gott ut! Kanske måste prova nån dag.

Mamma C sa...

Såg väldigt gott ut. Jättesöt morgonfrilla.
Kram Mamma C

Kamomilla sa...

Här kör jag lchf också,det gäller att ha fantasi med maten så går det bra. Hallonsmootie och stekt halloumiost är favvosar just nu, men snart ska jag testa din räkröra. :)

junhe sa...

det var längesedan jag åt avocado med räkröra, mums, vad gott det är, och nyttigt i lagom dos *hihi*
lycka till och ha en fortsatt bra sommar...det som är kvar av den =)
kram junhe

Therese sa...

Mysigt med de smås hår och så luktar de gott! Låter som ni har jättefint hemma, kul med lite inspiration med dina inlägg. Hoppas kvällen blir fin!

Kajsa sa...

Ser att du inspirerats av Katrin? Jag har alldeles för dålig karaktär för att följa en diet, kan inte skippa kolhydraterna :-( Må så gott, kram från Skåne!

Blommiga Karin sa...

Verkar ju gott och jag antar att man blir mätt. Håller med dig om att bebis friss är extra gulligt på morgonen. Dessutom är de så mjuka och goa att sniffa på :D