onsdag 4 augusti 2010

En djungel av ........

.......... ledstänger finns det där ute!
Jag är på jakt efter en ledstång till halltrappan och inspireras mycket av den här bilden:

Bild: okänt (från inspirationsmappen)

Snyggt, snyggt säger jag! Svart mot det vita , vacker form och fina, klassiska beslag.
Jodå jag skulle kunna kopiera rakt av!

Bild: Kollage av mig med bilder från hlf.se

Vackra former som påminner mycket om den svarta på bilden ovan. Den vänstra är min favorit!

Trots att det finns oändligt många olika varianter att välja på så tycker jag att det är svårt att veta vart man kan få tag i en ledstång. Jag har hittat en begagnad som faktiskt påminner om den på inspirationsbilden men den var inte värd priset. Jag vill gärna fynda om jag ska köpa en begagnad ;) Tillslut hittade jag Herrljunga ledstångsfabrik på nätet och de har ett stort, fint utbud! Jag besällde hem katalog och prislista så nu är jag såklart sugen på att beställa en nyyyy, haha :)

Bild: Collage av mig med bilder från hlf.se

Annars skulle jag kunna tänka mig en mer modern variant också som tex det jag satte ihop ovan. Rund, svart ledstång med rostfria ändhylsor och rostfria beslag. Snyggt va?

Vi får se vad det blir tillslut. En ledstång måste vi iaf ha.......

6 kommentarer:

Alexandra sa...

Hoppas du hittar "din ledstång",kan tänka mig om det finns ett stort urval så blir det svårt.Bilden är verkligen fin!

Anonym sa...

Spännande! Har du kollat med lokala snickare på din grannort/"min" ort? Vi beställde trappa inkl ledstång för några år sen. Där kanske det finns? =) KRAM!

Viktoria sa...

Viktoria P, glömde jag skriva i förra inlägget...

Peter sa...

Hej,

Ett tips är att du kollar in Bloggfamiljens startsida.

Mvh

/Peter

Stämningsfullt sa...

Viktoria: Tack för tipset! Kan nog vara värt att kolla upp!

Therese sa...

Vad snyggt det var i trappen! Vad har ni för stil i övrigt? Ha en fin söndag.