fredag 13 augusti 2010

Hemkokt

S brukar köpa hem "hemkokt" saft och marmelad ibland. Gott och säkert mycket nyttigare än det man köper i affären. Inga tillsatser osv.
Härom dagen hade han med sig körsbärsmarmelad och blåbärssaft hem! Finafina flaskor och burkar gör sitt till och jag tror nog att det smakar lite extra gott ur en sådan här flaska :) Eller hur?



Vi har hela skogen full av blåbär här utanför så egentligen borde jag kunna koka egen saft men jag inser mina begränsningar. Man måste väl först och främst ha en sån där saft-maja va? Ja ni ser ju hur "husmorlig" jag är, hahah :)
Idag ska jag se om jag hittar S pass och sen måste vi fixa ett nytt pass till mig. Nu är nämligen resan bokad!!! Jippie! Massor av fix inför resan återstår men passen är ju i allra högsta grad väldigt viktiga ;)
Nu låter det som att lilla O ska riva halva Junon där uppe! Sova middag, vad är det??
Måste avsluta!
Hej hej!

1 kommentar:

camilla - vitarummet sa...

Söt flaska! Du har den väl står framme? :) Vi har också massor av blåbär, det blir till att baka en smulpaj i helgen! Trevlig fredag!