onsdag 25 augusti 2010

Same same, but different

Måste säga att jag inte blev särskilt överraskad när jag bläddrade igenom nya Ikea-katalogen. Det känns lite som att nyheterna mest är uppdaterade klassiker i sortimentet. Håller ni med? Tex rosa spjälsäng, ljusbeige skåp osv. Andra färger men samma sak. Same same, but different.
Men som vanligt finns det alltid en massa man anser sig behöva. Ikea är ju suveräna på förvaring tex....

....... se här bara så förstår ni :)

Svårt att bjussastylade fina bilder när verkligheten är en annan....

Som ni ser så har jag en del städning att ta tag i :) Egentligen är det helt onödigt att gå runt och plocka hela dagarna för efter ett tag så ser det likadant ut igen, haha! Tänk att en liten bebis kan stöka ner så! Men huvudsaken är ju att hon har roligt :)
Funderar på att åka och storhandla ist då det behövs fyllas på med både det ena och det andra. Älskar när kyl och skafferi är välfyllda och man slipper fundera på vad vi ska äta för mat idag osv. Spontanitet i all ära men i en trebarnsfamilj är veckomenyer guld värda!
Dags att ta ett beslut här nu så att klockan inte blir för mycket.
Ha en fortsatt bra dag!

8 kommentarer:

Linruz sa...

Håller med dig om att det inte var å mycket nytt, men ack så trevligt ändå när den damp ner i lådan idag.
Bra förvaring kan man inte få för mycket av.
kram kram Lina

Ting o Tankar sa...

Hej. Vilken trevlig blogg du har!
Har inte hunnit kolla i IKEA-katalogen. Fick den idag. Men är nyfiken.
Tittar in igen.

Mamma C sa...

Bläddrade en sanbbis i den hos grabben förut. Tycker nog som du faktiskt.
Kram mamma C

Hem och Lycka sa...

Hihi, ja, här är det maken som stökar ned än så länge :-D

Tyckte inte heller det var så mycket nytt och intressant, brukar göra ett inlägg när den nya katalogen kommer men nu hittade jag inte nåt speciellt att visa faktiskt..

Tack för tipset om Junosängen. Kollade aldrig så långt när vi köpte den utan den monterades ned rätt snart tyvärr men jag får kika på det i höst. Både min pappa och svärfar är snickare så jag har nog god hjälp ;-)

kram Mia

Inredningsgalen sa...

hahha, ja du kan behöva lite förvaring!
Kul att du gillar vad vi gör med huset, vi bara älskar detta hus.
Har passat på att satsa på lite saker jag velat ha länge men som inte passade där vi bodde tidigare. Finns så mycket fint man kan tänka sig!!!

ha det gott

KRAM

floosan sa...

Härligt precis som ett småbarnshem ska se ut haha varje fall på dagtid. Inte hunnit bläddra i den ännu

anna sa...

Haha...så ser det ut i vardagen även hos oss.Ikeas förvaring är toppen!
Vilken fin blogg, första gången jag trillat hit och jag kommer gärna åter.

kram anna

camilla - vitarummet sa...

Min katalog dök upp så sent som igår! Jag tror Mios katalog kan vara aningen vassare :)