onsdag 8 september 2010

Första dagen

Idag har jag och lilla O varit på dagis och hälsat på! Första inskolningsdagen gick jättebra och det fanns så mycket roliga saker att leka med :) Värre känns det nog för mig som måste lämna ifrån mig vår lilla tjej snart..... Separationsångesten är ett faktum men jag vet ju att det kommer att vara så roligt och lärorikt för henne.


Baka baka en liten kaka

Igår tyckte jag att det blev så tyst i köket. Ni vet när man bara känner på sig att det inte står riktigt rätt till? Synen jag möttes av var en mycket mjölig och nöjd liten O! På något sätt hade hon lyckats få upp skafferidörren med sina små fingrar och resultatet kan ni ju se själva :)

Resten av veckan kommer bestå av inskolning på dagis, bakning och födelsedagsfirande på söndag då sonen fyller 7 år! Ist för tårta har han önskat sig "Vaniljdessert med bär", en blandning av lättsockrad mosskaka, vaniljkräm och bär. Om det blir lyckat och gott så kan jag lägga ut receptet och bild här sen.


Nu ska jag ut med hunden i höstsolen och njuta av det ännu finns några strålar kvar!

6 kommentarer:

Anonym sa...

sötaste lilla gumman... kanske O kan baka kakan till E på födelsedagen!! :) Kram Åsa

Hem och Lycka sa...

Hehe, ja, blir det tyst är det rackartyg på gång ;-)

kram Miastret

Linruz sa...

Hihi....förstår att det blev tyst.
Kram kram Lina

Alexandra sa...

Jag vet hur det känns med seperationsångesten.Alltid jobbigt för en mamma i början.Hoppas det går bra för din lilla skrutt.Det får inte vara allt för tyst hemma,slår aldrig fel om att det är något bus på gång.Här hemma har jag varit med om ritnig på tapet,handtvättning i toaletten,ja listan kan göras lång!

Mamma C sa...

En riktig nöjd och söten liten O på bild ;-)
Kram mamma C

elin kärlek sa...

Hoppas att det går bra :)