söndag 5 september 2010

Frulle

Hej på er :)
Hoppas ni har har en bra helg? Här har det städats för fullt idag (tänk att det aldrig tar slut!) och nu är det skinande rent och doftar gooott!
Jag kände mig inte särskilt kry igår heller så det blev en hemmadag med lördagsmys i soffan på kvällen. Idag mår jag iaf mycket bättre. Skönt!

Tänkte tipsa om en superenkel "müsli" som jag brukar göra. Till den brukar jag blanda lite turkisk yoghurt och fil, perfekt lchf-frukost men fungerar lika bra annars också.
Müslin består av kokos, linfrön och solroskärnor. Man kan ju även blanda i lite nötter eller torkade bär om man vill.
Jättegott, nyttigt och räcker länge!

Nu ska jag ta mig en kaffe och njuta av lugnet så länge det varar. Sonen är hos en kompis och lilla O sover. Tyst här hemma för ovanlighetens skull ;)
Ha det gott.
Kram!

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Skönt när det är nystädat och fint. Gott med hemmagjord musli
Kram mamma C

anna sa...

Hej,
Vilka underbara stolar du köpt. Mina favoriter också!!
Muslin såg god ut ska provas.

kram anna

Creative Lounge sa...

Tack raraste... Ni har så tjusigt hemma trots leksaker! :) Känner igen mig där, men vad ska man göra!?
Livet är charmigt...

Ha en bra dag! Kram E

Anonym sa...

Hej! Jag är alldeles ny här, har inte hunnit lägga in en enda bild än, men bläddrar runt för att få en bild av det hela. Läste Classic Living och hamnade här! Är bra mycket äldre än ni men blir så förtjust och inspirerad. Är nu intresserad av både din dessert och muesliblandning. Och jag gillar väldigt mycket att läsa om lyckliga familjer med härlig interiör! Så tack säger jag ... Många hösthälsningar från Jeanna / Jeannas space