torsdag 2 september 2010

Ser ni

någon skillnad?

Japp, nu är väggarna vita i köket! Målade hela dagen igår för att få det klart eftersom jag knappt stod ut med röran som blivit när jag monterat ner hyllor mm.

Det ser ju rätt kalt ut nu men det ska bla upp lampa, något på väggarna och gardiner.

De bruna hyllorna funderar jag på att spraya mattsvarta ist. Vad tror ni om det? Annars funderar jag på om vi ska ta bort dem helt..... Det skulle nog bli fint med ett skåp där talrikshyllan hänger nu....

Idag är sonen hemma från skolan eftersom han mådde så dåligt morse men nu verkar han redan bli lite bättre. Jag vaknade med jordens förkylning och värk i hela kroppen. Om värken beror på gårdagens målning eller förkylningen låter jag vara osagt men dagens frukost blev iaf en ipren och en kopp kaffe. Jättebra för magen .... ;)
Det börjar bli riktigt kallt nu och när dottern åkte till skolan så var det endast fem grader ute, brrr. Vi myser inne idag och eldar i vedspisen för att få upp värmen i huset.
Jag ska passa på att packa ner i lite gamla porslinskannor och annat som inte passar så bra här längre. Ev åker det ut något på tradera, vi får se.
Tack snälla ni för alla fina kommentarer ni lämnar :) Jag blir så glad ska ni veta!

Ha en fin dag! Kraaam!

8 kommentarer:

Mitt vita hus sa...

Mycket fint, vitt är alltid vitt:)

kram M

Marie//Tekla Maräng sa...

Jag skulle nog ha kvar hyllorna som dom är.
Snyggt.
Kram:)

Hjemmekjær sa...

beHvitt er så greit, da kan man bytte farger på puter og ting om man vil friske opp.
Heldige du med tre tolix-stoler! Det var kanonfint sammen med den gamle benken!
Jeg tror helt sikkert at det hadde vært tøft med hyllene svarte, men de var også fine som de var:)

Mamma C sa...

Blev jättefint, jag tycker oxå hyllorna är fina som dom är. Krya på er.
Kram mamma C

Jessica Lae sa...

Va duktig du har varit. :) Det ser jätte fint ut. ;) Jag säger som jag sa förut behåll hyllorna som de är, de är jätte fina. Kram <3/ Jessica

Hemmakatten sa...

Stor bättre skillnad mot innan. Vita väggar håller i längden. Snyggt!

camilla - vitarummet sa...

Vitt i sin enkelhet, så snyggt!
Va mysigt att ha en vedspis att elda i! Angående hyllorna så tror jag också på att behålla dem som dem är! Krya på er! Kram

Anonym sa...

Hej V!
Jag skulle måla dom vita och
sandpappra för att göra så dom
ser slitna ut.Då kan man ställa dit saker i olika stilar beroende på vad man vill ha för uttryck.
Vilsamt i vitt och silver eller tenn,lite brunt.Nån gammal fin bok eller bakformar tex.
Du kan oxå ha nåt häftigt i färg,beroende på hur man känner.

Ha det så bra!
Annette