torsdag 30 september 2010

Stilleben

Ett nytt stilleben ha fått ta plats på köksbordet. Nu när mörkret faller på redan så tidigt kan det vara mysigt att tända lite ljus vid middagen tex.


Blomman hade svärmor köpt till oss när vi var i Italien (svärmor som f.ö var helt fantastisk och tog hand om barnen, hunden och huset åt oss när vi var borta! Tack!!) och den har en så där härligt mörk lila nyans :)
Imorgon börjar allvaret igen! Jag ska nämligen återgå till arbetet och inleder det med en hel helg. Kan tänka mig att det är en väldigt trött V som stiger upp strax före fem imorgonbitti för att göra sig klar! Tiden som föräldraledig har fullkomligt rusat fram, jag tycker att det var nyss som jag höll en liten nyfödd O i min famn.....
Men det blir en mjukstart trots allt. Ska bara jobba 50 % första månaden och det är ju inte många pass i veckan.
Nästa vecka står ett par roliga saker på agendan. Helgen kommer att bjuda både på födelsedagskalas (jag fyller "trettinågonting") och sen ska jag åka till Stockholm på bloggträff, nämligen Formforum 2010! Jag valde att inte åka dit förra året eftersom jag fortfarande ammade då så det ska bli så kul att få vara med i år ist! Ska du också dit?
Nu ska jag förbereda lite inför morgondagen. Bäst att packa ner passerkort mm så att man inte står där utan imorgon :)
Ha det gott så ses vi!

1 kommentar:

Mamma C sa...

Tänk vad tiden rusar fram. Lycka till på jobbet och så skönt med mjukstart i början.
Kram mamma C