lördag 6 november 2010

Alla helgons dag

Hej hej!
Nu är jag tillbaka igen efter ett par hektiska arbetsdagar. Egentligen är det inte jobbet i sig som har varit stressigt utan allt annat runt om. Upp tiiidigt och göra iordning barnen och rasta hund, köra till dagis och fritids, sen de 6 milen till jobbet. När man väl slutar är det samma sak igen fast i omvänd ordning!
Men jag ska inte klaga! Att få ha en stor härlig familj är ju det bästa, eller hur? :)

Pressbild Ikea

Blev så sugen på att dekorera lite på öppna spisen när jag såg den här bilden.
Har ju endast kunnat ha ljuslyktor med riktigt tjockt glas där innan, men nu när vi snart får en luftvärmepump antar jag att vi inte behöver elda lika mycket och då kan man nog ställa dit lite andra saker också....

Idag är det Alla Helgons Dag.
Vi ska ner till kyrkogården ikväll och tända lite ljus. Några vid en grav och några vid minneslunden. Då vi bor för långt bort från flera gravar som vi helst skulle vilja gå till idag så känns det fint att iaf gå till minneslunden.

Nu kurrar magen här och jag hoppas att S och barnen har med sig något riktigt gott från affären! Ska passa på att njuta av tystnaden och lugnet innan det blir fullt hus igen :)
Ha det gott!

1 kommentar:

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Ja, det är bara att hålla med. Full rulle är det mest hela tiden med jobb och familj och allt annat, men det är det bästa!