söndag 12 december 2010

Tredje advent 2010

Tredje advent och dagen före Lucia. Som ni ser åkte förra årets "adventsljusstake" fram igen. I år hamnade den på matsalsbordet tillsammans med ett par Kivi-lyktor. Svag för glas som jag är så tycker jag att det blev fint i all sin enkelhet.

Julpiffad med en minikula och sidenband. Simple as that!

Tredje ljuset tänt



Mina planer att åka in till stan gick i stöpet, helt pga av mig själv och min virriga hjärna!
Stora dottern ska ju lussa i kyrkan med kören idag och det glömde jag bort för ett ögonblick. Får helt enkelt bli av en annan dag ist.
Eftermiddagen kommer alltså att bjuda på luciafirande och nu funderar jag på om jag ska slänga ihop en bulldeg så att det blir någon nytta gjord innan dess.

Ha en fin tredje advent, passa på att mysa med ljus och en god adventsfika :)
Kram!

Inga kommentarer: