tisdag 11 januari 2011

Ledig dag

Hej på er!
Är inne på min andra lediga dag nu och suger ordentligt på karamellen. Har bla hunnit med lite shopping med barnen igår och idag var det dags för första skoldagen efter jullovet. Lilla O somnade om imorse (vilket typ aldrig händer!) så det blev trots allt lite sovmorgon för oss två.

Har med nöd och näppe lyckats få på de nytvättade sofföverdragen, slängt i en maskin, gjort några smycken och pimplat latte. I brist på kaffekapslar så får det bli latte ist. Hur enkelt som helst egentligen, men hundra gånger godare!


Lilla O tar sin nap nu så jag ska passa på att fixa till mig lite och göra klart inköpslistan inför middagen. Tror det blir köttfärslimpa på menyn ikväll. Fick lite tips av en arbetskamrat på lite roligare varianter på köttfärslimpa som jag tänkte testa.

Ha det gott så ses vi!

4 kommentarer:

Kajsa sa...

Åh, det låter gott med latte! Ska unna mig det en dag nästa vecka när lillen är själv på dagis. Om du fastnar för något recept får du gärna dela med dig, I need inspiration! Hoppas allt är bra i övrigt? Kan meddela att jag inte får spam längre. Kram

It's a house sa...

Skönt med lite ledighet! Jag har ju precis börjat jobba igen efter ett långt härligt jullov och ska ju bara jobba februari ut innan det är dags att gå på mammaledighet så jag ska inte klaga! Hoppas allt är bra med dig!

Mamma C sa...

Så skönta att vara lite ledig. För nu dröjer det länge innan det kommer en massa röda dagar igen.
Kram mamma C

Kinga sa...

Gud vad god den lilla koppen såg ut! enkel och mysig! Jag behöver kaaaaffeeee ♫♪♪♫♪ :D