måndag 28 februari 2011

Plats för kreativitet

Något jag saknar är en bra plats där jag kan förvara och tillverka mina smycken. Egentligen saknar jag inte själva utrymmet (självklart har jag redan allt klart för mig om vart det ska vara och ungefär hur det ska se ut, känner ni igen er?!) men jag behöver i princip all inredning för att det ska bli något...

Benbockar, vita burkar och skrivbordsunderlägg från Ikea.
Förvaringsbox, anslagstavla och skrivbordslampa från Granit.
Jag vill ha allt lättillgängligt men ändå på tryggt avstånd från små pilliga barnfingrar. Perfekt skulle tex vara att hänga upp burkar på en skena på väggen där jag kunde förvara smyckesdelarna som används mest. Bordet måste vara stadigt för att stansningen ska bli bra. Bra belysning, underlag och självklart en anslagstavla!
Det faktum att en liten arbetsplats inte står högst på prioriteringslistan just nu glömmer vi för ett tag ;) Men någon dag så.....

2 kommentarer:

Dessi - Home and desire sa...

Det är alltid härligt att planera inför en blivande hörna :)

Efraim sa...

Kul att hitta nån som gör smycken! Jag gör inte mycket själv men jobbar i guldsmedsaffär och pappa är guldsmed så jag har haft smyckestillverkning runt mig hela livet :P Skulle du ha några frågor så fråga gärna, dock inte säkert att jag kan ge bra svar på allt.

Själv ritar och målar jag mycket och satsar på att bli illustratör istället.